Dialogboks med "Ja"/"Nej"

Tags:    javascript php

<< < 12 > >>
Hej
Jeg er igang med at lave en side hvor brugeren har mulighed for at slette sin profil fra systemet, og jeg kunne godt tænke mig at når man trykker på linket "Slet brugerprofil" skal der komme en dialogboks frem der spørger om man virkelig ønsker at slette sin profil, bare for at sikre at folk ikke ved et uheld kommer til at trykke på linket.
Jeg ved at det skal laves i javascript, men jeg ved ikke lige hvordan. Jeg har en idé om at jeg højest sandsynligt skal bruge "alert" men er ikke helt sikker. Og med alert har jeg jo kun en mulighed, som er at trykke på OK.
Hvordan skal jeg strukturere mit javascript, således at det giver mig Ja/Nej svarmulighed og afhængig af om der trykkes Ja eller Nej, skal der enten fortsættes til sletning, eller afbrydes.
Nu er det sådan at den skal finde og slette brugeren på baggrund at værdien i dennes id-felt og derfor skal jeg finde ud af om javascriptet skal placeres på siden med linket, eller på den side hvor selve sletningen foregår.

12 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 15 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kan bruge confirm

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

En af måderne du kan skifte side i javascript er:

når du bruger det på et a tag, kan du bruge return false/true inde i din if

det kan skæres endnu mere ned:

Indlæg senest redigeret d. 06.07.2012 13:04 af Bruger #17081
Og jeg kan vel bare bruge det på et ganske normalt link?
Så jeg laver javascriptet således i mit tilfælde:

Men hvordan skal jeg sende den korrekte sti, fordi javascript og php kan i mit tilfælde jo ikke kommunikere, da mine variabler i php ikke sendes til klienten og derfor kan jeg ikke sende den det rigtige sted hen.
I php bruger jeg "header" til at sende brugeren videre, men hvordan gør jeg i javascript, fordi jeg skal have den til at gå videre til sletning af brugeren hvis den får "Ja".
Alternativt kan jeg blot bruge session til at hente de informationer jeg skal bruge, når brugeren skal slettes.

når du bruger det på et a tag, kan du bruge return false/true inde i din if

ok, men hvordan får jeg den til at sende mig det rigtige sted hen og vigtigere endnu, kan jeg få den til at sende den id-værdi jeg bruger i linket med til destinationen?

Ja, det er muligt.

Hvis du på en eller anden måde, får fanget din bruger ID.

Så kan du via GET sende samme ID videre til den php page, der slettter din bruger.

Ok. Så et færdigt script kunne evt. se således ud:

Så laver jeg mit link om, så det ser således ud:

Og så skulle det virke. Er det rigtig forstået?

tæt på. Forståelsen er rigtig nok, men jeg ville tro at du får fejl, når du når til din javascript.

Jeg kan ikke lige se, hvorfor man skulle returne fra sådanne en funktion, når det ikke giver nogen mening, at returne nogle værdier.

Men, hvis du blander denne javascript med din html kode, inde i et enkelt .php script så burde det virke :)

Indlæg senest redigeret d. 06.07.2012 19:37 af Bruger #15301
der er hvis ikke rigtigt noget af det der, som kommer til, at virke. Prøv det her:

Indlæg senest redigeret d. 06.07.2012 14:41 af Bruger #17081
<< < 12 > >>
t