Hej
Jeg er igang med at lave en side, hvor alt, hvad der så vidt er muligt at køre sammen med en MySQL-database, skal gøre det og i den forbindelse er jeg igang med at lave specifikke funktioner til min menu.
Kode til nuværende menu:
- <?php
- include 'includes/connect.php';
- $sql = mysql_query("SELECT * FROM content ORDER BY p");
- ?>
- <ul class="menu">
- <?php
- while($menu = mysql_fetch_assoc($sql))
- echo '<li><a href="content.php?p='.$menu['p'].'">'.$menu['titel'].'</a></li>';
- if (isset($_SESSION['username']) && $_SESSION['gruppe'] == "admin") {
- echo ' <a href="admin/opret.php" style="text-decoration: underline;">Opret side</a>';
- }
- ?>
- <form name="search_form" action="search.php" method="post" style="float: right;">
- <input type="text" name="searchfield" placeholder="Søg..." />
- <input type="submit" name="search" value="Søg" />
- </form>
- </ul>
Jeg behøver ikke at forklare så meget omkring hvordan den fungerer, da det er meget simpelt.
Nu til mit spørgsmål.
Jeg har i min menu et punkt der hedder "Profil" som skal være tilgængelig for brugeren når de er logget ind. Er man ikke logget ind og forsøger at trykke på "Profil" vil et Fancybox-vindue åbne og man kan logge ind eller oprette sig som bruger, ligesom man ser det på boliga.dk
Dog henter jeg jo hele menuen fra databasen, så derfor skal jeg have den til at lave det således at den tjekker titel-feltet på alt den henter ud og dernæst ændrer linket for det punkt der passer til mit statement.
Jeg har mere eller mindre en idé omkring hvordan jeg skal få den til at tjekke om den skal lave et link om, men jeg er ikke helt sikker:
- while($menu = mysql_fetch_assoc($sql)) {
-
- foreach ($menu['titel'] == "Profil")
-
- echo '<li><a href="content.php?p='.$menu['p'].'" class="box">'.$menu['titel'].'</a></li>';
-
- }
Har på fornemmelsen at den kode jeg lige har skrevet er helt hen i vejret, da den jo ikke fortæller hvad den skal gøre hvis titel ikke er lig "Profil".