Bestemt menupunkt skal have bestemt funktion

Tags:    php mysql

Hej
Jeg er igang med at lave en side, hvor alt, hvad der så vidt er muligt at køre sammen med en MySQL-database, skal gøre det og i den forbindelse er jeg igang med at lave specifikke funktioner til min menu.
Kode til nuværende menu:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jeg behøver ikke at forklare så meget omkring hvordan den fungerer, da det er meget simpelt.
Nu til mit spørgsmål.
Jeg har i min menu et punkt der hedder "Profil" som skal være tilgængelig for brugeren når de er logget ind. Er man ikke logget ind og forsøger at trykke på "Profil" vil et Fancybox-vindue åbne og man kan logge ind eller oprette sig som bruger, ligesom man ser det på boliga.dk
Dog henter jeg jo hele menuen fra databasen, så derfor skal jeg have den til at lave det således at den tjekker titel-feltet på alt den henter ud og dernæst ændrer linket for det punkt der passer til mit statement.
Jeg har mere eller mindre en idé omkring hvordan jeg skal få den til at tjekke om den skal lave et link om, men jeg er ikke helt sikker:

Har på fornemmelsen at den kode jeg lige har skrevet er helt hen i vejret, da den jo ikke fortæller hvad den skal gøre hvis titel ikke er lig "Profil".

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Istedet for foreach bør du bare bruge if til at tjekke om titlen er Profil.
Faktisk lige præcis som du gør allerede når du tjekker om det er en admin.

Ok, så jeg gør altså således:

Det er ikke nødvendigt at linke direkte til profilen i menuen, da jeg inkluderer en fil der klarer den del for mig.
Dog er der et lille problem.
if-statement virker som det skal, dog er det menupunkt der opfylder kriteriet, det eneste punkt der er på linjen. Hvordan løser jeg det?

Det er fordi der kun bliver udskrevet et menupunkt hvis vi kommer ind i din IF sætning
eller hvis det er admin menupunktet.
Det kan vi klare ved at smide en else ind så vi også udskriver et menupunkt hvis $menu['titel']
ikke er lig med "Profil".

Prøv at gøre sådan her:

Indlæg senest redigeret d. 06.07.2012 08:59 af Bruger #16319
Ok, så jeg gør altså således:

Det er ikke nødvendigt at linke direkte til profilen i menuen, da jeg inkluderer en fil der klarer den del for mig.
Dog er der et lille problem.
if-statement virker som det skal, dog er det menupunkt der opfylder kriteriet, det eneste punkt der er på linjen. Hvordan løser jeg det?

Super, så virker det. Tak for hjælpen :)

t