tekst komme ude over den hvid box

Tags:    css

<< < 12 > >>
hejsa

det er sådan at jeg arbejder lige på min hjemmeside men det er sådan at jeg har 2 box som skal ligge ved siden af hinanden men det er sådan på f.eks bruger_opret_box og quoteBox skal ligge ved siden af hinanden men det er sådan at jeg har utroligt meget tekst på quoteBox div boxen.

sådan her ser min css-kode ud til de 2 boxe

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

og jeg har en box ude over det som gøre at det er hvid background

som jeg har skrevet her

Her kan du se hvad jeg sådan helt mener med det hele!..

KLIK HER

Har du spørgsmål eller andet så skrive det :)

14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Efter din <div id="boxMidt">...<div> så tilføj en <div style="clear:both;"></div>

dan > De løsninger jeg fandt ser ikke særlig rene ud syntes jeg. Ok man slipper for at tilføje HTML men det vil jeg næsten hellere end at skulle lave content med at sætte et tegn ind og sætte højden til 0 det syntes jeg ikke er en ren løsning.

Sådan her...
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Hej Jesper
Du kan prøve at indsætte dette, i CSS, ved de to elementer der er problemet:
Fold kodeboks ind/udKode 

det hjælper overhovedet ikke men hvis jeg ligge en hvid background på hvor sin box så går den helt ned med teksten :)

som jeg har skrevet her

og det her virker ikke rigtigt..

sådan her ser min html ud ;

Indlæg senest redigeret d. 04.07.2012 10:38 af Bruger #17136
hvis det der, er alt din html ... så mangler der lidt lukke div (</div>;) så ryd lige op i det først, kan være det hjælper på det.

Tips / Tricks:
Formater din kode .. så er det meget nemmere, at læse:

Det samme kan med fordel gøres i din CSS:

Indlæg senest redigeret d. 04.07.2012 11:56 af Bruger #17081
Prøv med <div style="clear:both;"></div> efter den tekst som står udenfor boksen.

Ellers må det være fordi du har sat height et sted så boksen ikke må være højere.

Men det er meget nemmere for mig og sikkert også andre hvis du kommer med link til siden så kan man hurtigt teste sig fra til hvor problemet ligger.

Ellers kan du selv prøv med Firefox firebug for eksempel så højre klikke du bare og vælger "Inspect element" der hvor problemet er så kan du komme til at se HTML og CSS kode og rediger i CSS koden live og slå ting til og fra, det er rigtig godt til at finde sådan nogen fejl.

scootergrisen ... det du implementere der er det man kalder et clearfix. Det kan også klares uden, at tilføje flere elementer. Prøv, at søge på google efter "clearfix"

Her kan jeg give en beta version som jeg arbejder på lige nu og her

Klik her!

Prøv med <div style="clear:both;"></div> efter den tekst som står udenfor boksen.

Ellers må det være fordi du har sat height et sted så boksen ikke må være højere.

Men det er meget nemmere for mig og sikkert også andre hvis du kommer med link til siden så kan man hurtigt teste sig fra til hvor problemet ligger.

Ellers kan du selv prøv med Firefox firebug for eksempel så højre klikke du bare og vælger "Inspect element" der hvor problemet er så kan du komme til at se HTML og CSS kode og rediger i CSS koden live og slå ting til og fra, det er rigtig godt til at finde sådan nogen fejl.

jeg har download det til google browser og der kan jeg se det. :) altså Inspect element eller hvad det hedder til google browser.. altså det her

Indlæg senest redigeret d. 04.07.2012 13:39 af Bruger #17136
okay men hvordan vil du gøre det?

det hjælper ikke rigtigt ser det ude til lige nu. hmm

som du kan se på link som jeg har skrevet lige før :)

<< < 12 > >>
t