Fejl i komponent

Tags:    visual-basic

Hej,

Jeg har lavet en komponent (ActiveX dll), men når jeg starter en webside som bruger komponenten, får jeg en "Fjernprocedurekaldet mislykkedes og blev ikke udført.".

Når jeg så trykker på "opdater", så virker det fint.

Det gælder også andre komponenter som jeg ikke har lavet.

Det er kun første gang komponenten bliver kørt.

Nogen ide om hvad der kan være galt?

Kim Pedersen

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
...Jeg har lavet en komponent (ActiveX dll)...Nogen ide om hvad der kan være galt?

Kim Pedersen

Jeg er ikke sikker, men det kunne være dine sikkerhedsindstillinger i Internet Explorer. Har du undersøgt, om du tillader "unsigned components" eller ActiveX-komponenter, der ikke er "markeret som sikre" at køre?

Jeg er ikke sikker, men det kunne være dine sikkerhedsindstillinger i Internet Explorer. Har du undersøgt, om du tillader "unsigned components" eller ActiveX-komponenter, der ikke er "markeret som sikre" at køre?

Sikkerhedsindstillingerne er de samme for lokalt og internet, men fejlen kommer kun når jeg køre det på lokalt net, ikke over internettet.

Noget helt andet, hvor er "smily" blevet af?
:-(

-Kim[Redigeret d. 01/04-02 04:39:31 af Kim Pedersen]

Sikkerhedsindstillingerne er de samme for lokalt og internet, men fejlen kommer kun når jeg køre det på lokalt net, ikke over internettet.

Noget helt andet, hvor er "smily" blevet af?
:-(

-Kim[Redigeret d. 01/04-02 04:39:31 af Kim Pedersen]

Består det "lokale net" af mange hosts med firewalls og routere etc. eller er det et lille netværk?.

Og: "Remote Produre Call failed", tror jeg du snakkede om i din første post. Hvad -- præcist -- prøver du at opnå med denne control? Forsøger du at administrere en anden maskine eller lignende?

Består det "lokale net" af mange hosts med firewalls og routere etc. eller er det et lille netværk?.

Det er et lille netværk.

Og: "Remote Produre Call failed", tror jeg du snakkede om i din første post. Hvad -- præcist -- prøver du at opnå med denne control? Forsøger du at administrere en anden maskine eller lignende?

Nej, det er den fejl jeg får.

Fra toppen af.

1: Jeg har lavet en komponent (ActiveX dll), med 1 funktion som heder "bla" og den returnere en (STRING) "et eller andet".

2. Denne komponent/funktion kalder jeg fra en ASP fil. eg:

Set asplib = Server.CreateObject("komponent.class1")

suc = komponent.bla()

set asplib = nothing

3. Første gang jeg køre denne asp fil efter genstart, kommer er ingen fejl, men 2 og 3 gang så er den der. (får at kunne "compile" igen, så stopper jeg den "dllhost.exe" i "jobliste" som har brugernavn "IWAM_" + computernavn. jeg har lidt på fornemmelsen at det er derfor.)

4. Dette gælder også andre komponenter, som jeg har hentet fra nettet.

5. Jeg har WinXP Pro (IIS v5.1) som er fuldt opdateret.

P.S

er det nødvendigt at genstarte IIS når man ændre i en komponent?

Kim Pedersen
[Redigeret d. 11/04-02 17:09:59 af Kim Pedersen]

Har selv fundet fejlen.

Kim Pedersen

t