Ewire erfaring?

Tags:    ewire.dk

<< < 12 > >>
Hej igen.

Jeg er i gang med at udvikle en side med Ewire betaling.
Men jeg har et problem, den indsætter ikke en kunde dobbelt, eller flere.
Men den acceptere betalinger igen.

Jeg ved ikke hvilken fil ud fra de filer Ewire.dk har lagt ud, som man kan bruge med .php

Den godkender en betaling, selvom jeg afviser into med samme kunde.

Men nogen som har erfaring med dette.?
--

netPayment_start.php
netPayment_accept.php
netPayment_decline.php
ewirePayment.class.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Skal nok bare vide hvilken fil der egentlig trækker pengene.
Så jeg kan lave en tjek om kunden er sat som start+endperiode.

Indlæg senest redigeret d. 22.06.2012 22:25 af Bruger #17281
11 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu har jeg ikke lige kigget på deres API, men er du sikker på de understøtter at hæve pengene via deres API? Det er nemlig ikke alle gateways der gør det.

Når kunden vælger at købe, ryger man til Ewires betalings vindue.
Login, vælg hvilken konto man vil betale fra, hvis man har flere end 1.
Og betal, og den trækker så beløbet til min konto straks.
Men det skal den helst ikke gør hvis man i forvejen lige har betalt, så skal den tjekke en endperiode, og se om den er opnået først. Eller om man overhovedet er i den database. Er man under den, skal man ikke kunne betale igen.
Er man ikke, så er det jo en succesfuld betaling. Men jeg kan ikke rigtig se ud fra alle de funktioner i de filer, hvor jeg skal lave en tjek via min database.

Hvis du skal tjekke om brugeren allerede har betalt skal du sørge for at tjekke dette inden brugeren kan komme i nærheden af betalingsvinduet. Når først betalingsvinduet er åbent, har du - ved de fleste PSP - ikke noget at skulle have sagt. Du kan som regel sende en række variabler med til betalingsvinduet, men derfra er det PSP'en der bestemmer slagets gang :-)

Hvis du skal tjekke om brugeren allerede har betalt skal du sørge for at tjekke dette inden brugeren kan komme i nærheden af betalingsvinduet. Når først betalingsvinduet er åbent, har du - ved de fleste PSP - ikke noget at skulle have sagt. Du kan som regel sende en række variabler med til betalingsvinduet, men derfra er det PSP'en der bestemmer slagets gang :-)

Hej.

Problemet er at når man har betalt via Ewires betalingsvindue, ryger man retur til min side, hvor den sætter kunden i en into.

Det er fint, men inden man forsvinder fra Ewire, kan man betale igen, uden at få en tak for din betaling. Men den snupper pengene fra kunden, og afventer "Acceptere" i min Ewire konto.

--
Det er så der den skal droppe betaling. Lige pt, har jeg gjort så efter betaling, ryger man ind på den accept fil, og straks videre til sin faktura, så man kan se den er betalt.

Men om det er en ok løsning, tvivler jeg nu på.

Der må være en funktion i de filer fra Ewire, man selv kan lave en tjek via sin egen Database, for at sikre at hvis kunden har en status 1, så skal den ikke trække penge.

Jeg er ikke helt med på hvordan dit system kører.. Når jeg laver betalinger med ePay forløber det som på dette billede: http://gyazo.com/9ba59f7f9f85b9f69e62a0b3a564197b

På den måde kan brugeren ikke pludseligt blive bedt om at betale igen :-)

http://www.ewire.dk/media/17957/tech_diagram_da.png
Dette er Ewires.

Og det er via API fra min hjemmeside.
Og det er derfor så også mine filer der skal tjekke om betalingen er fundet sted med fakturaen.

Og den sætter dog det rigtig op efter betaling.
Men den kan betales igen, hvis ikke siden videresendes væk fra filen.
Så kan man jo bare betale igen. Og så står der penge til afventning på min ewire konto.

Og det jo lidt træls, så det jo rarts at den ikke trækker noget. Når den i forvejen findes og er betalt.

Der er altså et eller andet i dit system der ikke helt giver mening, hvis det du skriver kan forekomme.

Kan du ikke lave et diagram over forløbet på din side (ikke betalingssystemet)?

Hejsa

Ewire holder ikke styr på om din ofre er betalt eller ej. Det er noget du selv skal styre. Du skal derfor slå op i din egen database om den pågældende ordre er betalt INDEN du viser html formen der poster data til ewire.

Mvh.
Thomas der har lavet masser af ewire løsninger

Thomas, det er jeg udmærket klar over.
Mit spørgsmål gik nu ud på at finde den funktion der trækker pengene, så jeg kan lave et tjek ud fra min database.

Måske vil det være lettest for dig, at sætte autocomplete=1 i formen.
På den måde, trækkes pengene fra betalers kreditkort og føres direkte til din ewire konto med det samme.
Så er du fri for at skulle capture ordren inde på din ewire konto.

Det gør også, at du kan sende brugeren direkte videre til faktura/kvittering.

Du skal dog være opmærksom på, at du må kun bruge autocapture HVIS varen leveres med det samme. Hvis det er en vare der fysisk skal sendes, må du først capture pengene når varen er sendt til kunden.

<< < 12 > >>
t