Disbler minimize

Tags:    visual-basic

Hey Drenge

Har 2 spørgsmål

1.
Jeg har lige bixet en browser sammen
hvordan fjerner/disabler jeg minimize knappen for den laver en fejl i mit prog
Den siger noget med:
"Run-time '380'.
Invalid property value" og så lukker den mit prog ned
og det kan jeg ikke li'

2.
Jeg vil gerne distributere mit prog som setup fil men jeg kan kun lave en .exe fil
når jeg prøver at flytte den over på en anden maskine siger den mangler nogle filer så som VBRUN300.DLL osv. når jeg prøver at køre den!...

På Forhånd Tak
Der er 20 UPs på spil!...

Swebnerd[Dk]

[Don't fuck with me and i don't fuck with you]
************************************[Redigeret d. 28/03-02 22:30:27 af Sebastian Christensen]

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey Drenge

Har 2 spørgsmål

1.
Jeg har lige bixet en browser sammen
hvordan fjerner/disabler jeg minimize knappen for den laver en fejl i mit prog
Den siger noget med:
"Run-time '380'.
Invalid property value" og så lukker den mit prog ned
og det kan jeg ikke li'

2.
Jeg vil gerne distributere mit prog som setup fil men jeg kan kun lave en .exe fil
når jeg prøver at flytte den over på en anden maskine siger den mangler nogle filer så som VBRUN300.DLL osv. når jeg prøver at køre den!...

På Forhånd Tak
Der er 20 UPs på spil!...

Swebnerd[Dk]

[Don't fuck with me and i don't fuck with you]
************************************[Redigeret d. 28/03-02 22:30:27 af Sebastian Christensen]

1:) Det ser ud til, at du bruger VB3 eller noget i den stil. Din run-time 380 kommer nok på grund af at når man minimerer din browser, så er der problemer med at "resize" kontrol elementerne. Det skulle kunne ordnes med en linje så som

<pre>On Error Resume Next</pre>

i toppen af den rutine, hvor fejlen opstår.

2:) For at flytte filen over på en anden maskine må blandt andet "run-time"-biblioteket VBRUN300.DLL være installeret på maskinen. Dvs. denne DLL fil skal ligge et sted, hvor operativsystemet kan finde den. Normalt vil dette være C:\\Windows\\System

Hvis der er et værktøj til at lave installationsprogrammer med din version af VB, så brug det. Det skulle være i stand til at identificere de nødvendige "run-time"-filer.

t