Linux VPS

Tags:    vps linux atp-get

Hej,

Jeg har lige købt mig en linux VPS da jeg gerne ville blive bedre til at benytte linux til at hoste min webside samt database på.

Jeg er ret ny i linux verdenen men har dog prøvet lidt commands før denne server.

Jeg er logget ind som root på serveren og den køre med CentOS 5 32bit (Debian 5.0) jeg prøver så vi SSH at installere mysql & php5 til den med den gode gamle command apt-get install php5-mysql men det virker ikke den siger bare
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Nogle der er lidt bedre til linux end mig :) der kunne hjælpe mig på rette spor?

På forhånd tak!

Indlæg senest redigeret d. 18.06.2012 15:03 af Bruger #16751
4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 17 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
apt-get bruges på ubuntu og lignenden systemer, på CentOS bruges yum istedet for :)

Fold kodeboks ind/udKode 

og så videre

Men det kan være du kan installere apt hvis du gerne vil bruge den. Prøv:

Fold kodeboks ind/udKode 

EDIT: glemte lige at skrive apt.

Indlæg senest redigeret d. 18.06.2012 19:21 af Bruger #14645
Du skal lige isntallere Apache2 først.
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er vigtigt at du installerer med sudo foran, også selvom du er logget ind som "root"
Nu har jeg kun forsøgt at opsætte på Ubuntu Linux, som også er baseret på Debian, så kommandoerne burde være de samme, men jeg vælger altid at installere web & sql servere under installation af OS, så jeg er ikke sikker på at "sudo apt-get install apache2" vil virke, men forsøg evt. via google.

jeg har allerede apache2 installeret på serveren det ligger på den som standart men det der er mit problem er at selve apt-get commanden slet ikke virker på serverne?

Den siger bare:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 18.06.2012 15:04 af Bruger #16751
t