Inline vs. external stylesheet

Tags:    css

Hej. Jeg forstår simpelthen ikke hvad der sker med nedenstående kode. Når jeg "styler" div tagget med en inline styling som
Fold kodeboks ind/udCSS kode 
virker det hele fint. Men hvis jeg forsøger at gøre det med et eksternt stylesheet virker det ikke. Er der nogen der kan forklare mig hvorfor? Nedenfor er både mit stylesheet og html side blevet smidt op. Obs. jeg har prøvet at give <div> tagget et id og et class og det virkede heller ikke at henvise til det på den måde.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 16 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du manger et > efter href="iosStyle.css"

Og der skal vist være et @ før CHARSET "UTF-8";

Du kan bruge http://validator.w3.org/ og http://jigsaw.w3.org/css-validator/ til at blive gjort opmærksom på sådanne fejl.

Indlæg senest redigeret d. 17.06.2012 20:38 af Bruger #13010

Ligger iosStyle.css i samme mappe som din html fil? og du mangler at lukke dit tag.

EDIT: For langsom :)

Indlæg senest redigeret d. 17.06.2012 20:39 af Bruger #15754
Lige for at ligge en lille side note til dette.
Inline anses af flere som dårlig kodestil, og samtidigt er det sværere at vedligeholde.
Og tror faktisk også at det er en del der er med i Google's evaluering af din side, da dette gør at din side bliver større at levere over nettet og dermed langsommere, og Google prioriterer hastighed rigtigt meget så det er meget vigtigt.

Det behøver ikke være dårlig kodestil at inline CSS. Det kan være endnu dårligere kodestil at have en kæmpe stor uoverskuelig CSS fil hvor kun en brøkdel bliver brugt på en given side. Jeg plejer at lave så meget generel CSS som muligt og placere det i én generel CSS fil. CSS der er meget specifik for en bestemt side bliver inlinet eller placeret i en anden CSS fil som er specifik for det pågældende view/controller. Jeg synes det er sjællendt man ser et website som slet ikke har inline CSS.

Mit budskab er: Gør det inline hvis det giver mening, men tag stilling til om det skal være inline eller i en fil for sig, i hvert tilfælde hvor nyt css tilføjes.

Lige for at ligge en lille side note til dette.
Inline anses af flere som dårlig kodestil (i forhold til SEO), og samtidigt er det sværere at vedligeholde (hvis det er noget der genbruges flere steder).
Og tror faktisk også at det er en del der er med i Google's evaluering af din side, da dette gør at din side bliver større at levere over nettet og dermed langsommere, og Google prioriterer hastighed rigtigt meget så det er meget vigtigt.

Indlæg senest redigeret d. 21.06.2012 08:36 af Bruger #17215
Jeg bruger gerne inline CSS til at teste med fordi det er nemmere så er man lige der hvor HTML koden også er.
Så når man engang har fået det hele til at virke som man vil så kan man flytte inline CSS ud i en fil eller hvor man vil.

Også bruge jeg inline CSS når jeg generer HTML og CSS kode fra PHP. For eksempel hvis der skal udregnes en bredde på et eller andet.

Men ja i de fleste tilfælde vil jeg også sige man skal bruge enten <style> eller en ekstern fil.
Det os bare lettere og se når der står på linier fint opstillet, det kan man jo også med inline CSS men det bliver ikke særlig fint.

Men hvis man kigger på andres kode så finder man nok hurtigt ud af hvad der er bedst at se på og overskue.

Indlæg senest redigeret d. 18.06.2012 18:37 af Bruger #13010
Jeg bruger gerne inline CSS til at teste med fordi det er nemmere så er man lige der hvor HTML koden også er.
Så når man engang har fået det hele til at virke som man vil så kan man flytte inline CSS ud i en fil eller hvor man vil.

Også bruge jeg inline CSS når jeg generer HTML og CSS kode fra PHP. For eksempel hvis der skal udregnes en bredde på et eller andet.

Men ja i de fleste tilfælde vil jeg også sige man skal bruge enten <style> eller en ekstern fil.
Det os bare lettere og se når der står på linier fint opstillet, det kan man jo også med inline CSS men det bliver ikke særlig fint.

Men hvis man kigger på andres kode så finder man nok hurtigt ud af hvad der er bedst at se på og overskue.
Jeg bruger selv inline nogle gange til test, men med hensyn til produktion på nettet så er det mere effektivt i forhold til SEO at ligge det ud i en selvstændig CSS-fil.
Browseren kan hente 6 elementer af gangen fra samme domæne, og hvis du ligger det ud i en fil så kan det blive begyndt at blive hentet og browseren kan hurtigere komme ned og læse selve dit indhold igennem som er det der for søgemaskiner er det vigtige for din placering og din side.
Google vurderer i hvertfald om du bruger inline eller laver en ekstern fil, og inline bliver vurderet dårligere.
Det var kun en lille sidenote..

t