hvid baggrundsfarve på button

Tags:    css opera

I Opera 12.00 bliver baggrundsfarven på en button af en eller anden grund hvid når jeg sætter et trasparent billede som baggrund.

Demo : http://scootergrisen.dk/test/test0120.html

Der er 3 knapper.
Farverene skulle gerne være grå-grå-grå og det er de også i andre browsere.
Men i Opera 12.00 er de grå-hvid-grå.

Hvorfor er den midterste hvid når farven ikke er sat ?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan være at Opera har en fejlrendering - evt. kan du sætte en baggrundsfarve for at løse problemet.

Indlæg senest redigeret d. 17.06.2012 00:18 af Bruger #10216
Michael > Ja det har jeg også gjort på den tredie knap og bruger det som en midlertidig løsning men burde jeg vel egentligt ikke.

Men hvis i gider teste i Opera 12.00 og se om den midterste knap også er hvid hos jer.

Tog lige et billede i af siden både i Chrome 20 og Opera 12 på Mac OS X 10.7 Lion, men var dog ikke umiddelbart i stand til at rette fejlen.

Se billedet her

Opera viser nok bare buttons som hvide hvis de ikke har fået sat en baggrundsfarve.

I Chrome er knapperne lyseblå på min computer i dit eksempel. Så du skal nok angive en background-color hvis du vil undgå at browseren renderer med en default farve.

Ok så Opera 12.00 på Mac OS X 10.7 Lion forstår altså heller ikke farven background-color:ButtonFace; siden den sidste knap er hvid.

Min logik siger at hvis jeg kun sætter background-image:url(billeder/billed0004.png); så ændre jeg kun baggrundsbilledet og ikke farven, er det ikke korrekt ?
Det virker da også fint i de andre browsere bare ikke Opera så tænker det må være en fejl at den sætter farven til hvid.

Og jeg ønsker ikke at sætte nogen farve jeg vil bare have det er standard farven den har.

Og når man så har areo eller basic tema valgt i windows så får knappen sådan en todelt fancy farve i nogle browsere som ses på den første knap her ude til venstre :
http://www.modelbaneteknik.dk/jernbane/div/op12_testknap.jpg

Er der nogen måde hvor jeg kan sætte baggrunden tilbage til normal hvis nu lad os sige jeg har sat den til rød men ønsker at fjerne farver så den kommer tilbage til den 2delte farve som kommer fra windows temaet i nogen browsere ?

Indlæg senest redigeret d. 17.06.2012 15:25 af Bruger #13010
t