Sikkerhed i PHP

Tags:    php mysql html css

<< < 12 > >>
Hej alle :)

Jeg er igang med at lave en hjemmeside og det går også godt frem :)
Men der er et problem, jeg har aldrig været god til det der med sikkerhed.
Så mit spørgsmål til jer er:
Hvad kan man gøre af sikkerhed i PHP, MySQL, HTML og CSS?

13 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er et meget åbent spørgsmål og kommer meget an på hvor voldsomt det skal være og hvad det skal kunne? Alt er muligt med de elementer du nævner :)

Du kan eventuelt poste link til siden, så kan vi kigge den igennem :)

Jaah okay :)
Jeg tænker på så det ikke er muligt at komme ind i databasen, ikke er muligt at kunne komme ind i ftp og ændre filer/slette ting/upload ting til ftp.

Den er ikke helt færdig endnu, så i kan ikke se den :)

Synes du blander flere ting sammen? Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du har på siden? Men skal det være et system der beskytter noget specielt?

Skal det være til flere brugere? Skal det være til en? Du bliver nødt til at komme med så meget som muligt

Sikkerhed i forbindelse med databasen, kan du øge ved brug af MySQLi i stedet for det "normale" MySQL. Det er nemt og lige til og jeg er selv igang med at lære det.
Dertil kan du ved evt. formularer brugeren udfylder, som gemmer data i filer eller SQL, som ovennævnt bruge MySQLi, men også gøre dette når du henter data fra formularen:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Håber at det gav dig en del af svaret på dit spørgsmål.

Indlæg senest redigeret d. 16.06.2012 09:51 af Bruger #17072
FTP (File Transfer Protocol) har ikke noget med PHP og gøre, så medmindre du smider dit password ud på forsiden, så har du ikke noget at frygte.

FTP (File Transfer Protocol) har ikke noget med PHP og gøre, så medmindre du smider dit password ud på forsiden, så har du ikke noget at frygte.

Det var forslag til sikkerhed i forbindelse med databasen, da det jo med stor sandsynlighed bliver hentet data fra SQL ud på siden, og ligeledes sendes til SQL.

Jaah okaay, jeg kan se hvad i mener..
Jeg mener bare at fx Anonymous kan hacke sig ind på ens server og ændre ens index-fil.
Også vil jeg gerne have noget sikkerhed for min MySQL database. Altså så man ikke kan hacke et password og slette et 'Table' fra databasen. Eller slette noget i databasen..

Håber det gav mere mening og gjorde det mere specifikt :)

Btw tak Kenneth Hansen

Jeg tror jeg har fanget hvad du mener med sikkerhed i mysql og at folk ikke kan rette og slette i din database.

Det du leder efter er så folk ikke kan bruge Mysql injection.

Det der er mest brugt til at sikre sig mod Mysql injection er Prepared statements: PHP.net's guide

Det er også muligt at sikre sig via mysql_real_escape_string:

Disse to vil gøre det stort set umuligt at få adgang til din database via input felter på dit website.

Håber du kunne bruge dette til noget ;)

Indlæg senest redigeret d. 16.06.2012 18:01 af Bruger #16016
Tak Anton

Nu kiggede jeg lige på det link du skrev og så to muligheder:
1.

2.

Hvilken af disse to er bedst? :)

Indlæg senest redigeret d. 18.06.2012 00:31 af Bruger #16662
<< < 12 > >>
t