Nogen der vil gennemgå min kildekode ?

Tags:    php html css javascript kildekode

Hvis der er nogen som har tid og lyst til at kigge kildekoden til min hjemmeside igennem og se om der er noget som kan gøres bedre, smartere, hurtigere og ligende så ville det være super.

Det er en blanding af PHP, HTML, CSS og Javascript også er der også .htaccess filer til apache konfiguration og RSS feed og robots.txt og andet.

Kom gerne med kommentar til koden og forslag til forbedringer osv.

Jeg har fjernet de filer så som billeder osv som jeg syntes var unødvendige at få med også er selve kildekoden her i en zip fil :
http://scootergrisen.dk/test/scootergrisen.dk_kildekode.zip

En del af min hjemmeside ville sikkert have godt af at ligge en en database men det kan jeg ikke finde ud af.

Indlæg senest redigeret d. 14.06.2012 02:31 af Bruger #13010
Du kan jo starte med det du selv nævner - byg en database på.

Det du ikke kan finde ud af, det er noget du kan lære. Lige som at cykle. Det kunne man ikke finde ud af, så det var noget man lærte. Eller skrive HTML. Det kunne man ikke finde ud af, så det var noget man lærte.

Vil da også gerne lærer SQL på et tidspunkt men de gange jeg har forsøgt er jeg gået kold i det så er ikke så frisk på at lærer det lige i øjeblikke da jeg syntes HTML 5 og andre nye ting er mere spændende.

der er vel også forskel på hvad man har lyst til ... heldigvis kan webudvikling jo deles op i flere dele:
frontend- og
backendudvikling :P

der er vel også forskel på hvad man har lyst til ... heldigvis kan webudvikling jo deles op i flere dele:
frontend- og
backendudvikling :P

Enig. Og kommer man ud i store organisationer, får man slet ikke lov til at arbejde med det hele. Der bliver man ret så meget sat i bås :-)

Det var da nogle mystiske argumenter for ikke at udvide sin horisont.

Men det er da vist på tide at jeg skipper den store organisation, hvor jeg er så låst, og finder mig et andet job. For selv skrankepaver har da flere opgaver end blot at sidde og svare telefonen. ;)

@scootergris. Hvis du ikke vil kode back-end, kan du jo installere et CMS. :) Så har du masser af resourcer til at lege med lige det du vil.

Indlæg senest redigeret d. 14.06.2012 10:59 af Bruger #10216
Men det er da vist på tide at jeg skipper den store organisation, hvor jeg er så låst, og finder mig et andet job. For selv skrankepaver har da flere opgaver end blot at sidde og svare telefonen. ;)

Nu var det jo ikke en generel betragtning jeg kommer med for store organisationer og aner ikke hvor stor organisation du sidder i ;-)

Jeg kender til store organisationer, hvor der stadig er skarp opdeling mellem analyse, design, programmering og implementering og derefter service. Programmøren får et designoplæg og det eneste han skal gøre, er at kode mod det oplæg, hvor databasen allerede er lavet for ham.

Så det er ikke helt væk endnu - desværre.

Men selvfølgelig tager man ikke skade af at vide lidt om sql :-)

En hurtig indskydelse: SQL !== Database && MySQL !== Databasen

Det er en alt for udbredt misforståelse blandt mange nye programmører, at SQL er "det eneste" database sprog, og "den eneste" måde at organisere sin data på. Der findes, heldigvis, masser af andre muligheder. En af mine yndlingsdatabaser er MongoDB, en såkaldt "NoSQL" database, som benytter "objekter/skemaer" til at gemme data i, hvilket (for mig) giver langt bedre mening i mange situationer.

Gør dig selv den tjeneste at tjekke et par database/databasesprog ud, før du blindt kaster dig ud i SQL. Hvis du er vild med HTML5 og JavaScript og alt det nye hippe der sker omkring det lige pt. så tag et kig på en NoSQL database. Der har virkelig fået et boost indenfor et meget kort tidsrum.

Indlæg senest redigeret d. 14.06.2012 12:05 af Bruger #11328
Jeg ved godt der er andre end SQL men det havde jeg læst virkede specielt godt med PHP så derfor begyndte jeg på mySQL men kørte fast.

Hvis i ser her : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/altomgeneric.php
Så har jeg dataen opstillet i hvad jeg vil kalde et array.
Der står "Model" også står der "Generic Ideo".

Men for mig virkede det som om at data i SQL skulle stå i 1 dimensionelle arrays så kunne ikke få det som jeg ønskede men jeg forstod det nok bare ikke rigtigt.

Men jeg tror også jeg ville lære mySQL af den grund af det er tit det folk skriver om. Jeg hører vist aldrig om nogen der bruger MongoDB så det ville være lidt kedeligt hvis man skrive om det også der næsten ikke var nogen der vidste noget om det. Men det måske bare mig der tror det.

Anyways jeg vil stadig gerne have hvis der var nogen der gad kigge på koden uden at det skal handle om database.

t