mail

Tags:    visual-basic

User
Bruger #927 @ 14.03.02 21:31
hejsa jeg har lavet et prog og jeg er lige nu en nybegynder inden for programmering se lige mit prog på http://www.zakria.dk/software/test me.exe og fortæl mig hvad sourcen skal være hvis jeg laver en knap som skal åbne et vindue hvor jeg kan skrive en e-mail???????

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
OK, brug WinSock kontrollen til at oprette forbindelse til en mail server. Sæt RemoteHost til serveren's IP adresse eller URL (f.eks. "smtp.myserver.dk"). Sæt RemotePort til 25 (port 25 er SMTP -- Simple Mail Transfer Protocol). Sæt en eller anden værdi for LocalPort, f.eks. 1000. LocalPort er bare den port du vil bruge på din egen maskine til at snakke med SMTP-serveren (mail serveren) på den anden side.

Når du kontakter SMTP-serveren vil den sandsynligvis give dig nogle detaljer, så som server software, version, etc. Hvis ikke, så send "HELO", og den vil svare igen med software navn og version.

For at starte en SEND operation, skal du først sende afsender navn. Dette gøres med "MAIL FROM:" kommandoen:

<pre>MAIL FROM:myname@myserver.dk</pre>

Linjen skal afsluttes med CR/LF (Control/LineFeed eller "retur/ny linje" på dansk).

Hvis serveren svarer "+OK", så er den i vinkel og du kan gå videre til at sende "RCPT:" kommandoen, der fortæller serveren, hvem beskeden er til. F.eks.:

<pre>RCPT:myfriend@server.com</pre>

Igen, husk at afslutte linjen med CR/LF. Hvis serveren igen svarer "+OK", så er alting cool.

Du kan nu vælge mellem to ting a) du kan angive en modtager mere, eller b) begynde på din besked. For at angive flere modtagere skal du simpelthen bruge flere RCPT-commands efterfulgt af email-adresse og CR/LF.

Hvis (når) du ikki vil angive flere modtagere, skal du sende "DATA:" til SMTP-serveren. Du kan nu skrive en besked på flere linjer. Du afslutter beskeden ved at sende CR/LF efterfulgt af punktum efterfulgt af CR/LF. Med andre ord; en enkelt linje i beskeden, der består af et punktum, betyder "slut jeg er færdig".

Det skulle være det hele -- serveren sender din besked (hvis den ellers ikke er sikret mod misbrug og spamming). Hvis den er sikret på nogen måde, vil den sandsynligvis bede om user og pass.
[Redigeret d. 29/03-02 00:22:34 af Herluf Hermansen]

<quote>hejsa jeg har lavet et ...jeg kan skrive en e-mail???????</quote>

Denne kode skulle få dig et stykke på vej:

<pre>Option Explicit
Private Declare Function ShellExecute _
Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" ( _
ByVal hwnd As Long, _
ByVal lpOperation As String, _
ByVal lpFile As String, _
ByVal lpParameters As String, _
ByVal lpDirectory As String, _
ByVal nShowCmd As Long) As Long

Private Sub Command1_Click()

ShellExecute Me.hwnd, "open", "mailto:bg@microsoft.com?subject=Hi&body=How are you my friend?", 0, 0, 0

End Sub</pre>

User
Bruger #927 @ 15.03.02 15:14
<hr>
<quote>hejsa jeg har lavet et ...jeg kan skrive en e-mail???????

Denne kode skulle få dig et stykke på vej:

<pre>Option Explicit
Private Declare Function ShellExecute _
Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" ( _
ByVal hwnd As Long, _
ByVal lpOperation As String, _
ByVal lpFile As String, _
ByVal lpParameters As String, _
ByVal lpDirectory As String, _
ByVal nShowCmd As Long) As Long

Private Sub Command1_Click()

ShellExecute Me.hwnd, "open", "mailto:bg@microsoft.com?subject=Hi&body=How are you my friend?", 0, 0, 0

End Sub</pre>
</quote>

<hr>

ja men den går ind i mit mail prog. jeg mener fra selve det program som jeg skriver

User
Bruger #927 @ 13.05.02 16:05
OK, brug WinSock kontrollen til at oprette forbindelse til en mail server. Sæt RemoteHost til serveren's IP adresse eller URL (f.eks. "smtp.myserver.dk"). Sæt RemotePort til 25 (port 25 er SMTP -- Simple Mail Transfer Protocol). Sæt en eller anden værdi for LocalPort, f.eks. 1000. LocalPort er bare den port du vil bruge på din egen maskine til at snakke med SMTP-serveren (mail serveren) på den anden side.

Når du kontakter SMTP-serveren vil den sandsynligvis give dig nogle detaljer, så som server software, version, etc. Hvis ikke, så send "HELO", og den vil svare igen med software navn og version.

For at starte en SEND operation, skal du først sende afsender navn. Dette gøres med "MAIL FROM:" kommandoen:

<pre>MAIL FROM:myname@myserver.dk</pre>

Linjen skal afsluttes med CR/LF (Control/LineFeed eller "retur/ny linje" på dansk).

Hvis serveren svarer "+OK", så er den i vinkel og du kan gå videre til at sende "RCPT:" kommandoen, der fortæller serveren, hvem beskeden er til. F.eks.:

<pre>RCPT:myfriend@server.com</pre>

Igen, husk at afslutte linjen med CR/LF. Hvis serveren igen svarer "+OK", så er alting cool.

Du kan nu vælge mellem to ting a) du kan angive en modtager mere, eller b) begynde på din besked. For at angive flere modtagere skal du simpelthen bruge flere RCPT-commands efterfulgt af email-adresse og CR/LF.

Hvis (når) du ikki vil angive flere modtagere, skal du sende "DATA:" til SMTP-serveren. Du kan nu skrive en besked på flere linjer. Du afslutter beskeden ved at sende CR/LF efterfulgt af punktum efterfulgt af CR/LF. Med andre ord; en enkelt linje i beskeden, der består af et punktum, betyder "slut jeg er færdig".

Det skulle være det hele -- serveren sender din besked (hvis den ellers ikke er sikret mod misbrug og spamming). Hvis den er sikret på nogen måde, vil den sandsynligvis bede om user og pass.
[Redigeret d. 29/03-02 00:22:34 af Herluf Hermansen]

Kan du ikke give mig koden, jeg har leget lidt med det men kunne ikke få det til at køre

t