Notice: Undefined index: email in

Tags:    php

<< < 12 > >>
hej

det er sådan at jeg har bruge min hjemmeside om og det er sådan at når man opret en bruger så gøre den sådan her

det her er i en file for sige selv

file_1.php kalder vi den

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

som sende infomation videre her til.

file_2.php

så når man har klik og det hele så kommer den frem med en fejl

her

Notice: Undefined index: email in /home/jesperbo/public_html/xxx.dk/include/box_info.php on line 5

det vil sige her

Den her hedder box_info.php som bliver hente/sent eller hvad man nu kalder det til de 2 andre sider det vil sige file_1.php & file_2.php henter box_info.php

Jeg har prøve at echo $_SESSION['email'] ud og den skrive den rigtigt email

jeg har også prøve at tilføje session_start(); til file_2.php og der kommer den frem og siger

A session had already been started - ignoring session_start() in /home/jesperbo/public_html/xxxx.dk/include/box_info.php on line 2
xxxx@gmail.com
Notice: Undefined index: email in /home/jesperbo/public_html/xxxx.dk/include/box_info.php on line 7

og den går galt der ved $_session["email"],, jeg kan ikke se hvad problem er lige nu og det gå første galt når Jeg PRØVER at ligge noget infomation ind i databasen eller en bruger opret sig på siden.

18 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 14 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu har jeg bare klart det , men jeg har problem stadig ved siden af . den gider godt ligge sig ind i databasen men dog få jeg stadig en fejl som du kan se her,,

http://tinypic.com/view.php?pic=ao510z&s=6

der kan du se fejl

kode er her

den siger at fejl ligger her ;

Kan overhovedet ikke se hvad det er :)

nu kan jeg måske ikke lige gennemskue din kode eller ser måske ikke hele din kode ... men hvor og hvorfor bruger du sessions? I det kode du viser er det eneste sted du referer session, der hvor du henter den med $_SESSION["email"] ... jeg syntes ikke jeg kan gennemskue hvor du sætter den ?

nu kan jeg måske ikke lige gennemskue din kode eller ser måske ikke hele din kode ... men hvor og hvorfor bruger du sessions? I det kode du viser er det eneste sted du referer session, der hvor du henter den med $_SESSION["email"] ... jeg syntes ikke jeg kan gennemskue hvor du sætter den ?

grund til at jeg bruge det er at den skal finde ud af om man er log en som normal bruger eller om man er admin eller man overhovedet ikke er logge ind endnu :)

aha ja .. problemet er så nok, at du checker på en session variable som ikke er sat. Det er derfor du får undefined index .. så check om variablen i session arrayet er sat inden du prøver, at hente den.

aha ja .. problemet er så nok, at du checker på en session variable som ikke er sat. Det er derfor du får undefined index .. så check om variablen i session arrayet er sat inden du prøver, at hente den.

Okay men det er til mysqli

så ved nr 5 skal jeg lave en Variable eller "værdi".. som skal bruges til sql,

EIDT

jeg har bare prøve at kun gøre sådan her

der kommer den stadig frem med fejl

Notice: Undefined index: email in /home/jesperbo/public_html/xxxx.dk/include/box_info.php on line 4

Indlæg senest redigeret d. 13.06.2012 16:47 af Bruger #17136
Som sagt du du prøver, at få fat i en variabel der ikke findes ... $_SESSION['email'] du får en fejl fordi værdien ikke findes

ja nemlig ..

men hvordan gør jeg så at den skifter sig efter om man er log ind eller ej?

hvis du kun sætter variablen når man er logget ind ... så kan du jo check på det

Lækkert nok og det virker dog nu! :) Takker for hjælpen!!..

<< < 12 > >>
t