Notice: Undefined index: email in

Tags:    php

<< < 12 > >>
hej

det er sådan at jeg har bruge min hjemmeside om og det er sådan at når man opret en bruger så gøre den sådan her

det her er i en file for sige selv

file_1.php kalder vi den

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

som sende infomation videre her til.

file_2.php

så når man har klik og det hele så kommer den frem med en fejl

her

Notice: Undefined index: email in /home/jesperbo/public_html/xxx.dk/include/box_info.php on line 5

det vil sige her

Den her hedder box_info.php som bliver hente/sent eller hvad man nu kalder det til de 2 andre sider det vil sige file_1.php & file_2.php henter box_info.php

Jeg har prøve at echo $_SESSION['email'] ud og den skrive den rigtigt email

jeg har også prøve at tilføje session_start(); til file_2.php og der kommer den frem og siger

A session had already been started - ignoring session_start() in /home/jesperbo/public_html/xxxx.dk/include/box_info.php on line 2
xxxx@gmail.com
Notice: Undefined index: email in /home/jesperbo/public_html/xxxx.dk/include/box_info.php on line 7

og den går galt der ved $_session["email"],, jeg kan ikke se hvad problem er lige nu og det gå første galt når Jeg PRØVER at ligge noget infomation ind i databasen eller en bruger opret sig på siden.

18 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 14 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du har ikke sat din $_POST["email"] værdi.

Du har skrevet
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

og i php

I din html skal du ændre det til

Indlæg senest redigeret d. 12.06.2012 08:12 af Bruger #16025
hvis du kun sætter variablen når man er logget ind ... så kan du jo check på det

@Jesper, så må du jo oprette begge?

Du har oprettet dem seperat, og lavet det som et kompleks. Kig på min kode én gang til, så kan du se hvad jeg mener.

type skal være text
name skal passe til din $_POST variabel

Som jeg forstår dig sige vil du gerne have begge. Så må du jo bare oprette begge:

Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil nå frem til. Du bliver nød til at uddybe dig noget mere, for ellers kan jeg ikke hjælpe dig.

Det er sådan at jeg har forklaret dig hvad "Undefined index" betyder.
Prøv og læs det man skriver til dig i dine spørgsmål.

## scootergrisen det er noget tiden jeg har haft siden men jeg vil lige prøve og google mig frem til det jeg kan ikke lige helt husk hvad det betyder og er også lidt usikker ..

Men jeg har fundet det her på nette og vil høre om det kan være noget i den still..

$ _POST or $ _GET are two special functions of PHP that are used to get variables from a user-filled form. Whileusing these functions, a user may encounter an error - Notice: Undefined index. Thiserror can be avoided with the help of PHP isset (). This error will benotified,but thatdependson the configuration of the server. Notice: Undefined index is a minor error and hence not notified by default. With the help of the error_reporting function, the type of error reported can be changed

Daniele. Der skal være en email og en booking

@Jesper, så må du jo oprette begge?

Du har oprettet dem seperat, og lavet det som et kompleks. Kig på min kode én gang til, så kan du se hvad jeg mener.

type skal være text
name skal passe til din $_POST variabel

Som jeg forstår dig sige vil du gerne have begge. Så må du jo bare oprette begge:

Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil nå frem til. Du bliver nød til at uddybe dig noget mere, for ellers kan jeg ikke hjælpe dig.

Undskyld jeg spørger lidt dumt eller svar lidt dumt men hvad skal jeg forklare dig bedre og hvad du ikke helt forstår?

F.eks der hvor den bliver ligge ind i databasen hvor jeg ukommertar det hele altså /* .... */ til der hvor det vil ligge det ind i databasen..

så har jeg bare tilføje

så det kommer til at se sådan her ud ;

Hvis jeg gør det på den måde så kommer der ingen fejl overhovedet at den siger som helst eller ligne.. den er som en normal side hvis man kan sige det sådan

Men daneiele du må lige spørger til hvad jeg skal forklare dig lidt bedre måske. :) det vil være super hvis du vil sige hvad det var så er det lidt mere nemt for mig!. :)

Omkring dit sidste indlæg forstår jeg det godt da du skrive det på den måde..

men det er sådan at email & booking er email type som skal ligge sig ind i databasen hvis du kan se hvad jeg mener

det skal dog ikke være nogle tekst.. :)

men ellers må du lige spørgr mere til hvis du vil vide noget mere eller ligne?. :)

Spørger bare hvis der er noget du vil have forklare bedre eller noget som du ikke helt forstår som kunne være omkring kode eller ligne ting :)

Indlæg senest redigeret d. 12.06.2012 23:41 af Bruger #17136
Jamen, så skal du bare gøre følgende:

- hvis jeg forstår det rigtig. For du havde skrevet

ved

Der var sådan du gjorde. Prøv at ret det til mit eksempel øverst i dette indlæg.

Jamen, så skal du bare gøre følgende:

- hvis jeg forstår det rigtig. For du havde skrevet

ved

Der var sådan du gjorde. Prøv at ret det til mit eksempel øverst i dette indlæg.

Så det skal sige se sådan her ud ;

er det rigtigt gjort eller forstår jeg ikke lige helt hvad du mener?

Hvordan ser dit kald ud til din $_POST variabel? Den skulle gerne hedde $_POST["booking"]

<< < 12 > >>
t