Tags:
visual-basic
Jeg vil meget gerne have mit program til at lukke computeren, men når jeg prøver med dem der ligger på udvikleren så skriver den bare: DU KAN NU SLUKKE FOR DIN COMPUTER!
Er der nogen der kan skrive en kodning til mig?
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
<quote>Ja, min computer ... vælger "Luk Computeren"</quote>
OK, opret et nyt projekt men tre knapper på en form. <b>btnExitWin</b> er navnet på knappen, der lukker Windows. <b>btnLogOff</b> er navnet på knappen, der logger den aktuelle bruger af. <b>btnReboot</b> er navnet på knappen, der genstarter Windows.
Kopier denne kode til formens kode:
<pre>Const EWX_FORCE = 4 ' tving Windows til dette (???)
Const EWX_LOGOFF = 0 ' log af Windows
Const EWX_REBOOT = 2 ' genstart Windows
Const EWX_SHUTDOWN = 1 ' luk Windows
'*** Windows API-kald til lukning af systemet.
Private Declare Function ExitWindowsEx _
Lib "user32" ( _
ByVal uFlags As Long, _
ByVal dwReserved As Long _
) As Long
'
' Lukker systemet ned.
'
Private Sub btnExitWin_Click()
ExitWindowsEx EWX_SHUTDOWN, 0
End Sub
'
' Logger brugeren af.
'
Private Sub btnLogOff_Click()
ExitWindowsEx EWX_LOGOFF, 0
End Sub
'
' Genstarter systemet.
'
Private Sub btnReboot_Click()
ExitWindowsEx EWX_REBOOT, 0
End Sub</pre>
Det skulle såmænd være det hele.
Du skal nok lige compile programmet først, men så skulle det også gerne virke. Det gør det ihvertfald hos mig. Jeg er ikke helt sikker på, hvordan <b>EWX_FORCE</b> konstanten skal bruges, men jeg har en ide om, at den tvinger Windows til at lukke ned, på en eller anden måde.
Hvis du bruger den, skal du sige, eksempelvis:
<pre>ExitWindowsEx EWX_REBOOT Or EWX_FORCE, 0</pre>
Bemærk, at argument nummer to ALTID skal være nul ... det er ifølge Micrsoft reserveret til "future use".
0
<quote>Jeg vil meget gerne have mit program til at lukke computeren, men når jeg prøver med dem der ligger på udvikleren så skriver den bare: DU KAN NU SLUKKE FOR DIN COMPUTER!
Er der nogen der kan skrive en kodning til mig?</quote>
Slukker din computer automatisk, når du vælger "Luk Computeren" fra Start menuen? (Hvis den gør, så har jeg skrevet et program, du må få).[Redigeret d. 07/03-02 14:10:04 af Herluf Hermansen]
0
<quote>Jeg vil meget gerne have mit program til at lukke computeren, men når jeg prøver med dem der ligger på udvikleren så skriver den bare: DU KAN NU SLUKKE FOR DIN COMPUTER!
Er der nogen der kan skrive en kodning til mig?
Slukker din computer automatisk, når du vælger "Luk Computeren" fra Start menuen? (Hvis den gør, så har jeg skrevet et program, du må få).[Redigeret d. 07/03-02 14:10:04 af Herluf Hermansen]</quote>
Ja, min computer slukker automatisk, når jeg vælger "Luk Computeren"
0
<quote>Ja, min computer ... vælger "Luk Computeren"
OK, opret et nyt projekt men tre knapper på en form. <b>btnExitWin</b> er navnet på knappen, der lukker Windows. <b>btnLogOff</b> er navnet på knappen, der logger den aktuelle bruger af. <b>btnReboot</b> er navnet på knappen, der genstarter Windows.
Kopier denne kode til formens kode:
<pre>Const EWX_FORCE = 4 ' tving Windows til dette (???)
Const EWX_LOGOFF = 0 ' log af Windows
Const EWX_REBOOT = 2 ' genstart Windows
Const EWX_SHUTDOWN = 1 ' luk Windows
'*** Windows API-kald til lukning af systemet.
Private Declare Function ExitWindowsEx _
Lib "user32" ( _
ByVal uFlags As Long, _
ByVal dwReserved As Long _
) As Long
'
' Lukker systemet ned.
'
Private Sub btnExitWin_Click()
ExitWindowsEx EWX_SHUTDOWN, 0
End Sub
'
' Logger brugeren af.
'
Private Sub btnLogOff_Click()
ExitWindowsEx EWX_LOGOFF, 0
End Sub
'
' Genstarter systemet.
'
Private Sub btnReboot_Click()
ExitWindowsEx EWX_REBOOT, 0
End Sub</pre>
Det skulle såmænd være det hele.
Du skal nok lige compile programmet først, men så skulle det også gerne virke. Det gør det ihvertfald hos mig. Jeg er ikke helt sikker på, hvordan <b>EWX_FORCE</b> konstanten skal bruges, men jeg har en ide om, at den tvinger Windows til at lukke ned, på en eller anden måde.
Hvis du bruger den, skal du sige, eksempelvis:
<pre>ExitWindowsEx EWX_REBOOT Or EWX_FORCE, 0</pre>
Bemærk, at argument nummer to ALTID skal være nul ... det er ifølge Micrsoft reserveret til "future use".</quote>
Så har jeg bare et problem!
Mit styresystem er WINDOWS XP!
0
kan kun få "Log af" til og virke
kenneth