Problemer med $_FILES og MySQL

Tags:    php mysql

Hej
Jeg er igang med at lave et site hvor jeg bruger et temmelig stort PHP-script hvor den både skal uploade et billede, gemme informationer i MySQL-database, samt sende en mail.
Scriptet ser således ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Når jeg bruger min formular, som ser således ud:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Skulle den jo meget gerne være korrekt lavet med henhold til upload.
Jeg får dog dette udskrevet på skærmen når jeg tester.

Notice: Undefined index: type in /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/ejeleje/user/bolig.php on line 32

Notice: Undefined index: type in /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/ejeleje/user/bolig.php on line 35

Notice: Undefined index: type in /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/ejeleje/user/bolig.php on line 35

Notice: Undefined variable: endelse in /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/ejeleje/user/bolig.php on line 38
Uploaded til: upload/1953.
Tak for din henvendelse

Tak for din henvendelse. Vi har gemt din bolig i systemet og den kan nu ses på vores side. Vi kontakter dig hurtigst muligt, når der kommer et henvendelse

Hvad kan være årsagen til det. Det er jo tydeligvis en del af mit uploadscript der er problemet og specifikt den del der afgører filnavnets endelse. Dog kan jeg ikke lige se hvad jeg har gjort forkert.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du har glemt at tilføje ["billede"] på linje, 32 og 35

if ($_FILES["billede"]["type"] == "png") {
og
elseif ($_FILES["billede"]["type"] == "jpg" OR $_FILES["billede"]["type"] == "jpeg" OR $_FILES["billede"]["type"] == "pjpeg") {

linje 38
$img = date("Y-m-d H:i:s")-md5($boligtype).".".$endelse;

du forsøger at trække en dato fra et hash, kan man ikke. så du skal lige pakke dit minus ind i "
$img = date("Y-m-d H:i:s")."-".md5($boligtype).".".$endelse;

din submit knap hedder: opret
men du kigger på om $_POST["submit"] er sat på linje 49

Super. Nu virker upload, men den gemmer stadig intet i databasen, som den jo bliver bedt om. Mail er hele tiden blevet udsendt.

Så blev det også gemt. Tror det går galt for mig med de submit-knapper, fordi jeg bruger den samme kode rigtig mange steder, og når navnene i min formular afviger fra scriptet går det galt.
Tak for hjælpen

t