Windows Xp Design

Tags:    visual-basic

User
Bruger #683 @ 21.02.02 14:00
.:: Death Killer ::

Hej hvordan laver man Windows XP design
altså knapper og så dan noget
behøver jeg nået plugin

Jeg bruger VB 6

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>Jeg har downloaded programmet
Hvad gør programmet
Hvordan bruger jeg programmet</quote>

Da det er FastGraph Light 6.0 for Windows, skal du bruge den "Run-Time Manager", der kommer med demo versionen. Du har sikkert installeret FG (Fastgraph) i folderen <b>C:\\FGW60</b>, så start ganske enkelt <b>FGW.exe</b> filen op, før du begynder at programmere.

I vinduet, der kommer frem finder du menuen <b>Templates</b>. Vælg kommandoen <b>Visual Basic</b> fra denne menu, men LUK IKKE run-time manageren. Du har derved kopieret den grundlæggende kode for et FG/VB program til dit Windows Clipboard (udklipsholderen). Denne kode skal nu indsættes i VB.

Start Visual Basic op som normalt og vælg et <b>Standard EXE</b> project. Højre-klik på <b>Form1</b> og vælg <b>View Code</b> for at åbne formens kode. Indsæt VB-template koden, der blev kopieret i run-time manageren, ved at højre-klikke i formens kodevindue og vælge <b>Paste</b> fra menuen.

Endelig skal du tilføje et Fastgraph modul, der indeholder de nødvendige API-kald. Dette gøres ved at klikke på <b>Project</b> menuen i VB og vælge <b>Add Module</b> kommandoen. Klik på fanebladet <b>Existing</b> og find det modul, der kaldes <b>C:\\FGW60\\Examples\\VB\\FGWin.bas</b>. Du er nu klar til at programmere med Fastgraph.

Fastgraph giver dig 100% kontrol over det grafiske miljø i formularen. Du kan også sætte programmet op til at arbejde med flere forskellige formularer, eller i <b>PictureBox</b> kontol elementer. Alle elementer i VB, der har en <b>hDC</b> egenskab kan manipuleres med FG.

Dokumentationen findes i hjælpefilen <b>C:\\FGW60\\FGW60.hlp</b>. Den bør du læse igennem, og studér også eksempel-programmerne, der findes i <b>C:\\FGW60\\Examples\\VB</b> folderen. Jeg kan selvfølgelig også lave dig et lille projekt og sende det til dig, hvis du vil have en demo???

Ideen bag det hele er at sætte nogle <b>Virtual Buffers</b> op. En sådan buffer er ikke andet end et usynligt skærmbillede i RAM. Så kan FG tegne, skrive, loade billeder, animere, og så videre i hukommelsen. Når det hele er klart, kopieres det usynlige billede til formen, så brugeren ser resultatet. Da du kan sætte så mange buffere op, som du har memory til, kan du bruge en buffer til tapet (ligesom Windows), en anden buffer kunne indeholde ikoner eller fancy knapper, etc.

En tredje buffer kan du bruge som "mixer". Start med at loade en BMP fil ind som baggrund på "tapet" bufferen, load så (eller tegn) dine knapper og ikoner på "skin" bufferen. Brug til sidst "mixer" bufferen til at bygge dit billede op, og kopier siden indholdet at mixeren til formen, når billedet er færdigt.

Nå, denne post er blevet lang, så nu vil jeg slutte for denne gang. Jeg skal lige nævne, at FG kan arbejde sammen med <b>Microsoft DirectDraw</b>, der som bekendt er en del af <b>DirectX</b>. Jeg synes bare at FG alene er meget hurtigere.[Redigeret d. 01/03-02 03:49:30 af Herluf Hermansen]

<quote>.:: Death Killer ::

behøver jeg nået plugin

Jeg bruger VB 6
</quote>

Nej(du kan selfølge bruge plugin men det skulle ikke være nødvendigt) prøv at kigge i tip og trick omoffice lock på knapperne hvis du ændre denne kode lidt kan du lave xp design

for at ændre farven på en knap skal du sæt propertien style til vb_graphic(mener jeg det er) og så kan du også få et billedet ind knappen!

disse to informationer burde gøre der i stand til at lave xp look på dine kontroller!

håber du kan bruge det til noget!

mvh.
Thomas Christensen
:D

User
Bruger #683 @ 22.02.02 23:03
<quote>.:: Death Killer ::

behøver jeg nået plugin

Jeg bruger VB 6

Nej(du kan selfølge bruge plugin men det skulle ikke være nødvendigt) prøv at kigge i tip og trick omoffice lock på knapperne hvis du ændre denne kode lidt kan du lave xp design

for at ændre farven på en knap skal du sæt propertien style til vb_graphic(mener jeg det er) og så kan du også få et billedet ind knappen!

disse to informationer burde gøre der i stand til at lave xp look på dine kontroller!

håber du kan bruge det til noget!

mvh.
Thomas Christensen
:D</quote>
.:: Death Killer ::.

Ændre koden kan jeg ikke så godt men hvis du vill lave et godt stykke arbejde for mig så up loader jeg 1000 + 300 up's
Men det skal også være et godt stykke arbejde

hvis du kender et plugin så kunne du jo bare sende mig et link men så får du bare de 300up

<quote>Hej hvordan laver man Windows XP design...</quote>

Jeg vil forslå, at du gør det hele rigtigt. Dvs. at du ENTEN tager den gratis (og en smule dårlige) løsning og laver det hele i Microsoft DirectDraw (DirectX pakken). ELLER, som jeg coole hacker gør, at betale dig fra problemet. Du vil tjene det ind igen tusind gange, specielt hvis du er professionel app-designer/programmør/developer.

Den umiddelbart utiltalende betalingsløsning er LANGT den bedste. Jeg lever af at skrive applikationer, der bare løser problemet her og nu. Jeg har ikke tid til at lege med gratis halløj. SÅ -- jeg købte <b>Ted Gruber Software's Fastgraph</b> for US$ 299.-

De penge HAR jeg tjent ind tusind gange indtil nu. (sikkert mere end det).

Jeg lover dig, du vil ELSKE Fastgraph (www.fastgraph.com). Du kan endda downloade en fuld trial version (ikke noget med tidsbegrænsning) på www.fastgraph.com

Gør dig selv en fantastisk tjeneste, hent det her shit ned. Det hedder "FastGraph Light" -- igen "I promise; you will love this baby".[Redigeret d. 23/02-02 10:05:53 af Herluf Hermansen]

User
Bruger #683 @ 23.02.02 14:50
Jeg har downloaded programmet
Hvad gør programmet
Hvordan bruger jeg programmet

t