MIDI "Porte" ?

Tags:    visual-basic

User
Bruger #388 @ 14.02.02 13:24
Hej!

Jeg skal have lavet et projekt om programmering af lydkortses MIDI bibliotek. Og MIDI funktionen på lydkortet består som du nok ved af 16 porte det alle har forskellige toner.

Jeg skal kunne Åbne og Lukke de porte som det passer mig. Men jeg har desværre lidt problemer med det. Jeg har været rundt på nettet for at finde en kilde kode der kunne det og jeg mener da også jeg har fundet en. Desværre kan jeg ikke få den til at virke :( Den ser meget fornuftig ud after min mening men jeg kan bare ikke få den til at virke :(

Det jeg så vil spørge om er om der er en der har lyst til at se på koden for eventuelt at kunne få den til at virke.

Jeg giver alt hvad jeg ejer og har af UP'er da dette virkelig betyder noget for mig.

Hvis du har spørgsmål eller ligende så kan du bare kontakte mig på ICQ eller Mail.

Ole Jackobsen
maac@mail1.stofanet.dk[Redigeret d. 30/07-02 01:18:10 af Ole Jackobsen]

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>Hej! Jeg skal have lavet et projekt om programmering af lydkortses MIDI bibliotek...</quote>

Som gammel (35 år) og erfaren (22 år) musiker (trommeslager), må jeg sige: For det første har de 16 MIDI "porte" (det hedder "kanaler" eller rettere "MIDI Channels") overhovedet ikke en skid med toner at gøre. Du kan spille en hvilken som helst tone på en hvilken som helst kanal.

For det andet, er ingen af disse porte overhovedet i stand til at lukke -- ergo er de alle 16 åbne hele tiden og de "lytter" helt vildt på events.

Nu svarer jeg ikke for at rakke ned på dig -- tværtimod! Jeg synes det er fedt, at du arbejder med det her, så jeg kunne tænke mig at få lidt mere forklaring på, hvad det er du prøver at opnå. For mig synes det som om, du har misforstået et eller andet, men det ka' jo godt være, at det er mig, der misforstår.

Ihvertfald, svar igen, prøv at forklare mig lidt mere præcist, hvad du vil. Jeg er hundrede procent sikker på, at den her nød skal vi nok knække.
[Redigeret d. 23/02-02 10:15:43 af Herluf Hermansen][Redigeret d. 23/02-02 10:20:59 af Herluf Hermansen]

User
Bruger #388 @ 06.03.02 21:56
Jeg er helt sikker på at det er muligt at Disable "Midi Channels". Eller jeg ved det... Hvis Lydkortet er Sound Blaster kompatibel er det muligt!
Men jeg har muligvis også fikset dette problem selv..... Hvis du vil være så flink at idle i et par dage ville jeg være glad :)

Ole Jackobsen[Redigeret d. 30/07-02 00:50:59 af Ole Jackobsen]

Hej!

Jeg skal have lavet et projekt om programmering af lydkortses MIDI bibliotek. Og MIDI funktionen på lydkortet består som du nok ved af 16 porte det alle har forskellige toner.

Jeg skal kunne Åbne og Lukke de porte som det passer mig. Men jeg har desværre lidt problemer med det. Jeg har været rundt på nettet for at finde en kilde kode der kunne det og jeg mener da også jeg har fundet en. Desværre kan jeg ikke få den til at virke :( Den ser meget fornuftig ud after min mening men jeg kan bare ikke få den til at virke :(

Det jeg så vil spørge om er om der er en der har lyst til at se på koden for eventuelt at kunne få den til at virke.

Jeg giver alt hvad jeg ejer og har af UP'er da dette virkelig betyder noget for mig.

Hvis du har spørgsmål eller ligende så kan du bare kontakte mig på ICQ eller Mail.

Christoffer Hjortlund
maac@mail1.stofanet.dk

Prøv:
http://users.cybercity.dk/~cfs4636/DATA/piano.zip

User
Bruger #388 @ 30.07.02 01:20
Sorry Fik aldrig lortet til at kkøre ret godt.... Lidt mange points... Sorry for det....

t