Opbyggning af eget forum

Tags:    php

hej

Det er sådan at jeg skal have bygge et forum svar. altså det er sådan at når man opret et spørgsmål så skal man kunne svar tilbage. så havde jeg tænkt mig at lave inner join eller ligne så at table forum og forum_svar er sammen

forum har jeg sådan her i databasen
id_forum
title
tekst
dato
id_bruger

forum_svar havde jeg tænkt mig sådan her,
id_forumsvar
tekst
id-fk_forum <---- det nr som man få når man kommer ind på siden altså $_get['id] altså dens tal eller hvad man siger til det..
id_bruger

er lidt usikker på hvordan jeg bygge det op på men her er min f.eks på hvordan jeg vil gøre det så vil jeg høre/se om du har et som jeg måske kunne bruge eller ligne.. :D jeg er helt løse om jeg skal gør det sådan der.. :D

Det er sådan hvad jeg havde tænkt mig at det skulle være :)

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 15 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville nok mene at du skulle lave det lidt anderledes.

Eksempelvis har du en tabel kaldet forum:

forumID
forumTitel
forumIndhold
forumDate
FK_kategoriID

Og så har du en tabel der skal relatere til forum-tabellen, og den kalder vi indlag:

indlagID
indlagDate
FK_forumID
FK_userID
//...og andet

Så laver du en relation til de to tabeller igennem FK_forumID og forumID. I det her eksempel har jeg også lavet en relation til en brugertabel så den også er klaret.

Eksempelvis:

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Bare som et eksempel. Det er ikke testet.

Er det fordi du gerne vil have udfordingen i at lave et forum eller skal du rent faktisk bruge det til noget?

Hvis du skal have en pro forum kan det næsten ikke "betale" sig at lave det selv da der findes super mange gratis forums derude, såsom phpbb :)

Jeg ville nok mene at du skulle lave det lidt anderledes.

Eksempelvis har du en tabel kaldet forum:

forumID
forumTitel
forumIndhold
forumDate
FK_kategoriID

Og så har du en tabel der skal relatere til forum-tabellen, og den kalder vi indlag:

indlagID
indlagDate
FK_forumID
FK_userID
//...og andet

Så laver du en relation til de to tabeller igennem FK_forumID og forumID. I det her eksempel har jeg også lavet en relation til en brugertabel så den også er klaret.

Eksempelvis:

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Bare som et eksempel. Det er ikke testet.

Takker mange gerne den vil jeg gerne bruge da :D tak igen!

Er det fordi du gerne vil have udfordingen i at lave et forum eller skal du rent faktisk bruge det til noget?

Hvis du skal have en pro forum kan det næsten ikke "betale" sig at lave det selv da der findes super mange gratis forums derude, såsom phpbb :)

det ved jeg godt at der er mange forums derude , men jeg vil gerne bare prøve at lave mit eget lille forum. det skal ikke kunne rigtigt noget eller ligne.

t