Automatisk tilpasning af div højde ved andet indhold

Tags:    css

Hej

Jeg har en container, som indeholder nogle divs

et af disse er et div, som indeholde to bokse.

Jeg vil gerne, at det bagerste div "Main_content" tilpasses i højden, hvis indholdet i en af de øvrige divs "#left_content" bliver længere, således denne "baggrund" følger med, kan det lade sig gøre?

Min html

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Min css

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du dropper height angivelsen på din CSS til main_content, tilpasses højden altid til det aktuelle indhold.

main-content ligger inden i container som har en fast højde. Prøv og fjern den - oftest burde du arbejde uden faste højder hvis du ønsker højden skal være dynamisk ift. indholdet.

Ellers kan du også erstatte "height" med "min-height" da du vil være sikker på den mindst er 600px høj, men kan blive større.

Hej

Tak begge to

Desværre kan jeg ikke få det til at virke.
Det div der hedder "left-content" prøver jeg at indsætte tekst i, og vil så gerne have det gør "main_content" længere, men det sker ikke, kan det lade sig gøre?

prøv at sætte "display: inline-block;" på dine 3 div'er og se om det gør en forskel

Hej

Desværre ikke, den gør ikke main-content længere :-(

Smid lige et link til det hvor vi kan se siden. Så er det lidt nemmere :-)

Hvis du fjerner position: absolute i left og right så?

Narj hvis en container kun indeholder flydende elementer vil den aldrig få nogen højde, altid 0. Ej heller hvis alle dens elementer er absolut positioneret

Få fjernet det absolut positionering, og kig på clearfix, alternativt tiløj endnu en wrapper

http://www.webtoolkit.info/css-clearfix.html

/J

t