Mailscript skal sende to forskellige mails

Tags:    php mail

Hej
Jeg er igang med at lave et site hvor man skal kunne se boliger, hvis man er på udkig efter en ny, eller ønske af komme af med sin egen. Jeg er dog stødt ind i et lille problem, da jeg en gang har fået lavet et mailscript til et andet formål og nu har jeg et par spørgsmål, som jeg håber nogen kan være behjælpelig med at besvare.
Scriptet ser således ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jeg ved godt at der mangler et par variabler for at scriptet virker, men det kan jeg altid lave når problemet er løst.
De problemer jeg har er som følger:
Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg får den til at sende to mails med forskelligt indhold. En mail til sidens ejer og en til den bruger der har oprettet boligen. Som I kan se bruger scriptet template-filer til at udskifte oplysningerne individuelt for hver forespørgsel.
Så er der variablen $success, som I lige får herunder igen:

Som scriptet virker lige nu, så vil der stadig blive sendt en mail, også selv SQL-indsættelse skulle fejler. Jeg ønsker dog at sørge for at hvis SQL-indsættelse lykkedes og hvis SPAM-check er tomt, ligesom ved indsættelse i SQL, så må den først sende mailen.
Kan jeg blot indramme den ene variabel i et if-statement og så tage det sidste if og placere bagefter som det er?
Til den dobbelte mailudsendelse er jeg godt klar over at jeg skal bruge to filer, men da skal jeg jo bare udføre $success to gange og bruge to forskellige template variabler.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja til det hele ! ... Kald mail funktionen igen med en anden template og/eller anden variabel med data

Ok. Og så i det if-statement der tjekker om mailen er sendt, kan jeg så gøre således:

yup

t