Pagination med PHP

Tags:    php html css

Hej.

Nogle som ved, hvordan man laver Pagination, hvor der f.eks. kan komme til at stå 1 2 3 ... 6 7 8 ... 28 29 30? - Altså hvor man tilføjer nogle punktummer og formindsker plads, som bliver brugt på den måde, så der ikke kommer til at stå fra 1 til 30?

Jeg har lavet denne pagination kode indtil videre:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Tak for hjælpen på forhånd :).

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Synes lige det kunne være sjovt at rode med.

Tanken er at hver side ([1]) er en href til den side. Og [^1^] er den aktive side.

Er ikke blevet færdig med den, der er bl.a. lidt fejl når man er på side 4 hvor den skriver [1][2][^4^] og ikke får side 3 med. Og så skal "..."-samentrækningerne justeres lidt.

Jeg lavede det bare lige fordi jeg synes det kunne være sjovt, men har ikke tid til at lave det færdigt nu.

Brug det hvis du kan :) Ellers er der en del løsninger på google, dog ikke så simple.

Indlæg senest redigeret d. 29.05.2012 10:49 af Bruger #16824
Synes lige det kunne være sjovt at rode med.

Tanken er at hver side ([1]) er en href til den side. Og [^1^] er den aktive side.

Er ikke blevet færdig med den, der er bl.a. lidt fejl når man er på side 4 hvor den skriver [1][2][^4^] og ikke får side 3 med. Og så skal "..."-samentrækningerne justeres lidt.

Jeg lavede det bare lige fordi jeg synes det kunne være sjovt, men har ikke tid til at lave det færdigt nu.

Brug det hvis du kan :) Ellers er der en del løsninger på google, dog ikke så simple.

Jeg vil kigge lidt på det, når jeg lige får lidt tid til det :). Tak for svaret :).

t