menu til hver rank af brugere

Tags:    php

<< < 12 > >>
hej

det er sådan at jeg vil ikke lige include file til hver brugere side, så vil høre om der er nogle måde som gøre at det er muligt at jeg kan lave noget if og else til hvis den er rank 0 eller ikke log ind så skal den vise en bedste menu frem og hvis den er rank 1 så skal den vise admin menu frem og hvis det er fra 2 og op af så skal den vise brugere menu

jeg har brugt den her

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

hvordan skal jeg del det op ??

14 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Forstår stadig ikke hvad du mener Jesper.

Du skriver at der ikke er database indover, og alligevel vil du bruge SQL? Det giver altså ingen mening.

Om du bruger if-else, eller switch-case er ligegyldig i denne situation. Men du skriver stadig at du ikke bruger database. Du må gerne formulere dig lidt bedre.

At jeg beskriver at du skal bruge en såkaldt $_SESSION["rank"] er jo bare ved et login. Det kunne også være i henhold til @Petersen's svar med en while()-løkke til at udskrive dit rank nummer.

Jeg ville foreslå at du brugte en session da den kun skal oprettes én gang, istedet for SQL-kald hver gang siden bliver opdateret. Det er ikke meget det trækker, men hvorfor ikke bare nøjes med at trække session ud én gang?

Når du får sådan en fejl, kan det tyde du bruger en kommando som kun må bruges før <head> og <html> m.v

header location må kun bruges før alt det andet. Altså øverst i din(e) filer.

Har din bruger del rank ?.
Så del den op via rank

if rank = 1
hent menu case 1
(menu for brugere.

og så videre.

Eks.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

osv.
Ikke testet.

Indlæg senest redigeret d. 24.05.2012 00:46 af Bruger #17118

Ved at brugeren logges ind, tildeles variablen $_SESSION["rank"]

Er ikke testet

Indlæg senest redigeret d. 24.05.2012 14:04 af Bruger #16025

Ved at brugeren logges ind, tildeles variablen $_SESSION["rank"]

Er ikke testet

Det ligger desværre ikke i databasen. så men der hvor du skrive "echo" der kan jeg bare lave det til det som jeg skal eller hvad?

Hvis det ikke ligger i database, hvordan vil du så tjekke på ranken?

Hvis det ikke ligger i database, hvordan vil du så tjekke på ranken?

kan jeg ikke bygge det med ?

Jo ?

Jo ?

jamen hvordan skal jeg gøre det fordi 2 skal være sådan at det er 2 og over som skal få vise det her?

kunne denne del ikke brugs, eller forstås ?.

Prøv dig frem med dette.

<< < 12 > >>
t