Apps programmering

Tags:    progammering

<< < 12 > >>
Hej. jeg vil godt programmerer apps til iphone, men har overhoved ingen erfaring. Hvordan lære man det? :-)

11 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad med at tage et skridt af gangen?

Du har lige slået op at du vil lave en hjemmeside, men mangler idéer til hvad den skal omhandle.

Få styr på det basale html og css så kommer alt det andet senere.

Men det er nu mere fordi en hjemmeside, jeg tror jeg prøver, men det er bare sådan lidt ja.. men ved godt man starter med det, men om man kunne starte med app progtammering?

Det kan du godt. Man kan alt hvis man vil.

Andriod kunne du jo kigge på noget Java og iPhone kunne du jo kigge på noget C#

start ud med at lære det grundlæggende ved et objektorienteret sprog. Java og C# er programmeringssprog der er temmelig nemme at komme i gang med. Når du begynder at tænke som en objektorienteret programmør, og kan et af de nævnte sprog forholdsvis godt, kan du nemmere gå i gang med nye ting, f.eks. apps til iPhone. Det native sprog der bruges til iPhone er vist nok Objective-C. Dog hvis du går i gang med at lære Java, vil det være nærliggende at begynde på Android programmering, da du her kan benytte Java som Backendsprog.

Vil du lave apps kan du også starte med HTML og JavaScript og så bruge PhoneGap til at bygge det om til en iPhone/Android app.

Hvordan fungerer det når man laver det om?

Hmm, prøv at google nogle af de ord Robert Larsen lige skrev

Du kan starte med HTML, CSS og PHP, og bruge jQuery mobile senere hen.
Evt. uden at lære PHP først, da du ikke har brug for det til alle apps.

Det kan du godt. Man kan alt hvis man vil.

Andriod kunne du jo kigge på noget Java og iPhone kunne du jo kigge på noget C#

Til iPhone er det IKKE!!!!!! C# - det er Objective C, som intet har med C# at gøre :-) Nærmere C/C++ ;-)

<< < 12 > >>
t