Huske koderne i hoved

Tags:    programmering

<< < 123 > >>
Hej. jeg vil rigtig gerne begynde med at programmerer lidt, jeg starter med lidt hjemmeside osv. da jeg har læst at det kunne være godt at starte med. Så jeg har set nogle toturials på nemprogrammering dk, men vis jeg skal igang med at kode, går jeg ind i programmet og er nød til at kigge hvad koderne hedder osv. er det noget man lære i hoved på et tidspunkt?
Jeg er 15 år gammel og skal i 9 næste år. I fremtiden vil jeg måske begynde og lave lidt mobil apps :-) men tror jeg starter fra toppen med lidt html :-)

24 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 17 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kommer i mine øjne an på hvad du vil lave... Ja, netbeans kan bruges til at lave HTML eller PHP, men til dette vil jeg ikke anbefale netbeans, da jeg syntes netbeans bliver for ung at danse med til disse sprog. Netbeans er derimod utrolig stærk, hvis du gerne vil programmerer i Java. Den har endda også en indbygget UI builder, så du nememre kan lave grafiske applikationer. Nogle gange er denne UI builder dog irreterende, og det kan anbefales at lære at lave GUI 'by hand' :)

Hmm.. Er bare lidt usikker på hvad for et program jeg skal bruge, fordi til at starte med vil jeg lære HTML og måske Css og så senere java??

Mener du java eller javascript? Til java er Eclipse udmærket

Jeg mener begge dele, fordi java begynder jeg på når jeg er god nok til det andet :-)

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad program jeg skal vælge da jeg: vil kunne se i en browser hvordan det se ud, det skal være nemt og overkommeligt i må gerne ligne netbeans da jeg jo allerede har set de guides fra nemprogrammering :-) eller ihvert fald have samme opbygning, så skal det selvfølgelig virke på Mac! :-)

Indlæg senest redigeret d. 18.05.2012 13:18 af Bruger #17224
Hvis du er begynder, så undgå netbeans og alle mulige andre store IDE´s, da du lærer mest ved at skrive alle koder selv i starten... En IDE med intellisence har alt for mange hjælpemidler, til at du kan lære det ordentlig i starten... begynd først med en sådan IDE, når du har nogenlunder styr på et programmeringssprog (kan en smule af det)

Okay. Men hvad for nogle programmer kan i så anbefale?

jeg bruger TextWrangler på mac :)

Men kan man se det man laver i en browser?

nej men hvis du sørge for at gem filen i .html kan du open den i browser

Hmm.. ja tror også det var det jeg mente, er det nemt nok at finde ud af for en ny begynder??

<< < 123 > >>
t