Hvordan for jeg mit stylesheet til at virker?

Tags:    css html

Hej!

Jeg sidder og roder lidt med noget en simpel sideopsætning i html og css. Jeg har lavet min stylesheet og linket til denne i min html fil. Den viser det nogenlunde som forventet, kasser har bare ikke de forventet dimensioner; de er opstillet som tre lange kasser oven på hinanden i samme højde.

Er der en der kender svaret på dette problem? (:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

På forhånd tak! (:
Mvh. Nicklas

8 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 14 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal ikke skrive stien til filen men bare hvor filen er ift. din html fil

Er din struktur som følgende
website/index.html
website/stylesheet.css

så skal du skrive følgende

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Du mangler også at lukke dit html tag. Hvis din stylesheet er i en mappe fx. css så skal du bare skrive css/stylesheet.css i href

Indlæg senest redigeret d. 16.05.2012 22:40 af Bruger #15754
En anden ting er at hvis du laver siden i faste størrelser så hedder det height i css, ikke length:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Og dit html dokument skal se ud som MB beskrev før

Hejsa Nicklas

Bruger du et værktøj til at få lidt hjælp med? Eller er det rent notepad du laver det i?
Hvis du fx benytter Notepad+ så får du markering af dine elementer og derved se om der måske er eventuelle fejl du ikke har fundet.

Hvis du trykker på F12 i de fleste browsere får du et værktøj frem hvor du kan markere forskellige elementer i din side og der se de attributter der er sat for det.
Derved kan du nemt se om din #indhold har en width-attribut sat, olign. og derved se om der kan mangle noget eller være fejl i din CSS :)

Og brug altid W3C's validators til at sikre dig din markup og css er valid

HTML, http://validator.w3.org/ og CSS, http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Nicklas du trykker på pil op ud for det/de indlæg der har hjulpet dig.
Dette vil gøre at når en gæst kommer herind og finder dit spørgsmål og har behov for svaret har du (og andre) allerede stemt på det/de indlæg der hjalp dig med at løse dit problem og som var hjælpfulde.
Når du trykker op på et indlæg stiger det i placering alt efter hvor mange der har stemt på indlægget således at det bedste svar står først og dermed hjælper andre der gennemlæser dette spørgsmål til at finde det korrekte svar hurtigt og du viser din tak ved at de får karma som er det tal der står ud for dit navn i højre side ud for dine indlæg - dette viser andre hvor hjælpsom du er og dermed også aktiv.

Først tak til MB og Martin Bach for hjælpen med koden! (: Er ikke så rutineret (: og endnu en gang til MB for at fortælle hvilken software jeg skal hente (:

Til csharper: Jeg bruger Dreamweaver 5.0, og tak for hintet med knappen (:

Problemet er løst nu, og det virker ! (: endnu en gang tak (:

@Nicklas
Godt du fik det løst :)
Husk at vise din tak med lidt karma.

Hvordan fungere dette med karma csharper? (:

t