Hvid boks omkring indhold

Tags:    css html

Hej
Jeg er igang med at redesigne mit site og i den forbindelse er jeg stødt på et lille problem, da jeg gerne vil have de to indholds divs content og ref til at være lukket inde i hvide bokse med runde hjørner.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Hjørnerne har jeg fået på plads, men hvis i kigger på dette screenshot, så er der stadig noget galt.
Jeg synes ikke rigtigt at jeg kan få den til at rykke væk fra kanten, så det giver lidt luft, og så har jeg en masse huller hvor den grå baggrund går igennem. Jeg kunne sagtens lave en baggrund hvor grafikken var lavet på baggrunden, dog er problemet det at jeg på nogle sider har rigtig meget indhold og derfor vil det ikke passe ind i boksen.
Hvordan får jeg tilpasset mine divs, så det kommer til at passe sammen.
Og så skal lige have min css-fil for at det overhovedet kam lade sig gøre at hjælpe mig.'
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Jeg er sikker på at det med lethed kunne lade sig gøre at løse problemet med CSS3, dog er målgruppen til sitet den del af befolkningen, som stadig sidder med IE8 på windows xp, og så er det mindre virksomheder, hvor hele deres netværk er bygget omkring windows xp, og der er meget lille sandsynlighed for at de har en HTML5 & CSS3 kompatibel browser, så derfor vil jeg helst holde det i CSS2.1, hvis det er muligt.

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her, jeg har tyndet lidt ud i din HTML, rykket rundt med #content og #ref så indholdet kommer først i koden:

Og så har jeg fikset de mellemrum der er og gjort brug at en sprite til at lave de runde hjørner:

Det er ikke en speciel fleksibel model, da billedet med de runde hjørner faktisk tvinger dit layout til at være en fast bredde, men sådan som jeg ser dit eksempel indtil videre, så ser det heller ikke ud til at du går efter noget fleksibelt :)

Du kan se eksemplet her: fixed mellemrum

Edit: Det virker ned til IE8 med pseudo elementer (before/after)

Indlæg senest redigeret d. 14.05.2012 21:38 af Bruger #16977
Smid et link, jeg er ret sikker på det har noget og gøre med en margin eller padding på nogle af dine elementer. Nu kan jeg ikke se style på henholdvis dit h1 og p tag.

Siden er ikke online nogen steder, da den stadig er under udvikling, og det kun er en beskeden del jeg har lavet. Du kan få hele css-filen.

Og hvis det er til nogen hjælp, så kan du også få hele HTML-koden

EDIT: Jeg kan godt oprette et gratis subdomain hos en eller anden gratis tjeneste, hvis det virkelig er nødvendigt at kunne se det i en browser.

Indlæg senest redigeret d. 14.05.2012 19:59 af Bruger #17072
Har ændret din html og css så du ikke behøver at bruge billeder, men bare bruger en border-radius.

Meget nemmere og kan udvides i både længde og bredde :-)

@Patrick border-radius tilhører CSS3 :)

...og Tommy fandt vist også dit nye logo+firmanavn: KHIT... En god relation mellem navn, og dit "IT" område. :) Samtidig en lille god twister på navnet i forhold til gode gamle Knight Rider.

Indlæg senest redigeret d. 15.05.2012 08:48 af Bruger #10216
Jeg takker for jeres input.
@Tommy Koden virker fint i dit eksempel. Jeg vil forsøge at gennemføre det på mit site og vender tilbage når jeg har udført tests.

Du bliver nok nød til at lave round-top-bottom.png filen selv, så den passer med den bredde du selv ønsker, jeg har nemlig ændret lidt på padding værdierne i eksemplet - bemærk også at billedet er lavet som en sprite, så du skal også selv lige tilpasse background-position#content:after

@Tommy
Det virker helt fint. Jeg takker for hjælpen :D

t