hvordan lære man programmering

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej alle sammen jeg har et problem. jeg er meget interesseret i progtammering men jeg ved ikke så meget om det og jeg ved ikke hvordan man lære det. håber i kan hjælpe

17 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tak til alle jer som har brugt tid på at hjælpe mig det har virkelig hjulpet og givet mig mere forståelse om hvad progammering entlig indenholder så tak til alle jer og bare kom med mere hvis i lyster for jeg er altid åben for hjælp og råd
TAK :D

Jeg vil lige gå lidt imod strømmen og sige, at du kun skal starte med html og css, hvis det er den del, der interesserer dig. Jeg er uddannet datamatiker, har arbejdet adskillige år som programmør og er ved at tage en master i software konstruktion, men mit forhold til html og css er stadig meget køligt. Jeg laver kun frontend, når jeg bliver tvunget til det, og hvis jeg kan komme efter det, smider jeg bare noget indhold op på en side, hvorefter jeg sætter en css ekspert til at få det til at se pænt ud.

Min pointe er, hvis jeg havde startet med html og css var jeg måske faldet fra igen. Det er fint, hvis du kan blive fanget af html og css, men hvis det ikke fanger, så gå over og prøv at programmere i Java, C# eller lignende. Man kan lave mange sjove ting i et objektorienteret programmeringssprog (som Java og C# er) uden fra starten at behøve en forståelse af hvad objektorienteret er. Jeg synes ikke Java er sværere en html. Er matematik sværere end engelsk? Smager æbler bedre end pærer? Alt afhænger af øjnene som ser, og mine øjne ser som sagt helst ikke html.:B

"like a boss" ;)

Ja, der blev da begrundet for holdningen dér.

Jeg vil sige at HTML og CSS lærte mig om hvad programmering er, og ledte mig ind i denne forunderlige verden, uden at jeg egentlig selv kunne noget af det.