Gruppe ID til jobs

Tags:    php mysql

Hej Udviklere!

Jeg arbejder i øjeblikket på en oversættelsesportal, og jeg er stødt på et problem. Når man opretter et job der skal oversættes, kan man vælge flere sprog den givne tekst skal oversættes til, og for hvert sprog valgt kommer der et job i databasen.

Og nu kommer spørgsmålet, hvordan kan jeg give jobs, der er blevet oprettet på samme tid et unikt id (gerne integer) så jeg kan binde dem sammen som en gruppe af jobs, eftersom det sådan set er det samme job men bare med forskellige sprog.

Mvh. Andreas Voss. :)

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
edit: sletter lige mit indlæg, da jeg vidst har misforstået problemet. Vender retur.

Indlæg senest redigeret d. 14.05.2012 14:03 af Bruger #955
Du genbruger det samme "unikke" id, fra det første job du opretter, ud på alle de andre jobs der tilhører "gruppen".

Ellers skal du tilføje en gruppe/et projekt de angivne jobs skal tilhøre under.

Umiddelbart ligner det noget, som jeg ville dele det i 2 tabeller. En til jobs og en til oversættelse.

Job (id, ... )
Oversættelse(id, fk_job_id, status, sprog,...)

Hvert job har et unikt ID, da de skal kunne tilgås af oversættere der har bestemte preferencer. Derudover har de et felt der hedder groupID som skal indeholde id'et til en given gruppe af jobs der skal være den samme hvis jobbet er det samme. Håber du forstår fordi jeg forstår ikke helt dit indlæg. :)

Indlæg senest redigeret d. 14.05.2012 14:15 af Bruger #8884
Har du job og oversættelse i samme tabel?

Det kan man godt sige, hvert job har en status der fortæller hvor langt oversætteren er med jobbet. Hvis det er det du mener.

t