PHP brugergruppe i Aarhus

Tags:    php brugergrupper

Hej,

Jeg har længe syslet med planen om at starte en php brugergruppe i Aarhus, og ville derfor høre, om der var nogle brugere på udvikleren.dk, der var interesseret?

Aktiviteter kunne der være en masse af:
- Fast 14. dag møde med oplæg om noget php-relateret (frameworks, show'n'tell, Intro til CI, etc.)

-Det kunne også være at brugergruppen havde forskellige opensource-projekter, man kunne deltage i (eksempelvis gruppens hjemmeside).

Jeg håber at der er andre interesseret derude, og at de smider en kommentar i denne tråd, enten med forslag/spørgsmål eller tilsagn om opbakning.

Håber at høre fra mange.

Lars

Hvor meget erfaring/viden om PHP kræves der af den individuelle, og foregår det kun i Århus og Omegn?

Hej Martin,

Tak for din kommentar :)

Umiddelbart er det for alle, der er interesseret i PHP, lige meget hvilket niveau man er på. Nogle arrangementer vil måske ikke passe så godt til nybegyndere, men så kunne man evt. lave særskilte arrangementer/forløb til dem. (Eksempelvis én gang om måneden er der en intro aften til php).

Gruppen tænker jeg dækker Aarhus og omegn, men det skal ikke være sådan, at man ikke kan komme med, hvis man ikke bor i Aarhus eller omegn.

Håber det var svar nok.

Igen vil jeg fastslå. at der intet endeligt er på plads, men hvis man er interesseret i sådan en gruppe, kan man skrive det i kommentaren til dette tråd, eller måske joine mig på #aarhusphp på irc.freenode.net for en mere live-agtig debat.

Lars

Der er en fin brugergruppe for os i .NET verdenen i Aarhus og kan i lave noget lignende for PHP så lyder det som en god ide. Man får et netværk, inspiration og mange andre gode ting ved deltagelse i en sådan gruppe.

Nu vil jeg ikke selv deltage pga. mit arbejde "i den anden grøft", men gør det hvis i kan det :-)

Jeg vil også mene det lyder som en super god idé, men for os der bor på Lolland er det en lidt lang vej at pendle, men det lyder rigtig godt.

Go for it! :)

@Brian

Tak for din kommentar, det er jo lige præcis nogle af grundene til, at starte sådan en gruppe :)

@Daniel

Også tak til dig, både for kommentaren og opbakningen :)
Jeg ved der er en PHP MeetUp gruppe i København, det er trods alt lidt mindre afstand, måske det var noget?

MVH
Lars (der selv er født og opvokset i Sakskøbing på Lolland)

Det lyder som en super ide, selv startede jeg på Html/Css + lidt php sidste år.. for at udvikle egen hjemmeside.. interessen for php er vokset en del i den tid der er gået.. Så jeg syntes det er en rigigt god ide..
Selv er jeg jo som sagt på begynder niveau.. med den største lyst til mere erfaring.. og hvor får man det?? ja det kan man jo gøre blandt folk der har samme interesse.. Så jeg syntes ideen er RIGTIG.

t