Forslag til ugeprojekt

Tags:    php

Hej med jer,

Jeg har ferie i ugen vi kommer ind i, og jeg mangler selvfølgelig et uge-projekt jeg kan få tiden til at gå med :) Det er her I kommer ind i billedet, konstruktive forslag modtages nemlig gerne.

Umiddelbart vil jeg gerne lave noget, som man typisk ikke bruger php til, jeg har selv overvejet følgende:

- ircbot
- et php-cli projekt, der kan starte nye projekt-strukturer på baggrund af et valgt php framework/eller intet framework

Efterfølgende skriver jeg selvfølgelig en artikel om projektet på udvikleren.dk

Jeg ser meget frem til jeres forslag.

Go' søndag.

Lars

Indlæg senest redigeret d. 13.05.2012 11:27 af Bruger #7688
Angående dit php-cli projekt kunne du studere WP-cli. Det er et lille program til vedligeholdelse af wordpress. https://github.com/wp-cli/wp-cli - Jeg bruger det primært til bootstrapping af nye sider og hurtig opdatering af individuelle wp-installationer. Lignende programmer findes sikkert til andre cms/frameworks - men jeg kan ikke huske nogen på stående fod. Så det skal du jo nok lige undersøge først.

Jeg har overvejet at smække et lille script sammen til at hente små scripts ned i samme stil som wp-cli. Til ting som normalize.css, jquery og lignende. Det ville nok være mere oplagt at bruge bash til sådan noget - det er jo ret simpelt :-)

t