Program der kan opne en port

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej er der nogle der ved hvordan jeg kan lave et c++ program der åbner port 139 på min computer og et som kan slå den fra igen jeg ved godt hvordan man gør det manualt men det ville være lettere med et program.

Hilsen Shakoo

14 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er nok noget netværks programmering du skal have fat i der... her er der et link med en guide til netværks programering

http://www.ecst.csuchico.edu/~beej/guide/net/

Hej er der nogle der ved hvordan jeg kan lave et c++ program der åbner port 139 på min computer og et som kan slå den fra igen jeg ved godt hvordan man gør det manualt men det ville være lettere med et program.

Hilsen Shakoo

jeg ved det ikke men kan det ikke være noget med enten:
open port(139)
eller noget med system()
--------------------------------------------------
[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]
--------------------------------------------------

mener du så i din router/firewall eller i/o port?

Jeppe Johansen
Jeppesoftware@hotmail.com

Hej Jeppe Johansen
Jeg mener sådan et program som der f.eks skriver open port(25)
og så åbner den porten på min computer.

Nu er det ikke fordi jeg ved noget om hvordan man åbner eller lukker en port, men jeg vil mene at det vil afhænge af hvilken firewall og OS og kompiler du bruger.

Jeg er ret sikker på at der ikke fidnes en metode der vil virke med alle kombinationer af ovenstående.

Jeg er også ret sikker på at der ikke findes nogen Win32 API funktion til formålet.

Hej jeg ved slet ikke hvordan man gør men jeg kan godt fortælle jeg bruger windows xp har igen firewall andet end den der er i windows xp og jeg bruger Dev C++ compiler.

Dev-C++ er ikke en kompiler. Dev-C++ er en editor mv.

dev-c++ er et IDE med en kompiler indbygget!!
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *

Ja, men så kan man vel regne ud hvilken compiler den bruger?
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959

dev-c++ er et IDE med en kompiler indbygget!!

Kompileren er ikke mere "indbygget" end Borlands kommando linie kompiler er indbygget i notepad.

Man kan kompile med "den indbyggede" kompiler uden Dev-C++ og kompileren kan downloades seperat ligesom Dev-C++ kan instaleres uden kompiler.

De få gange jeg har brugt Dev-C++ har jeg brugt den med cygwin, fordi jeg tilfældigvis havde den på komputeren.

Om det er en IDE er vel et spørgsmål om definition.

<< < 12 > >>
t