Problem med indsætning i mysql

Tags:    mysql php

Hej udviklere, har støt på et udsædvanligt problem..

Kan ikke få dataen smidt ind i min mysql database, og kan ikke lige finde fejlen, gider i ikke lige kigge på det :-)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

8 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du prøvet at echo de variabler, som du prøver at poste?

Evt. smid også lige en mysql error ind, så kan det være fejlen bliver en smule mere klar :)

Din insert ser ikke ud til, at være fyldestgørende.

Du bruger en syntaks der ser sådan her ud:

INSERT INTO table VALUES(variable1, variable2)

Prøv at hold dig til følgende:

INSERT INTO table(kolonnenavn1, kolonnenavn2) VALUES(variable1, variable2)

Så ved mysql i hvilke felter, dine data skal placeres. Jo mindre mysql skal gætte, jo bedre.

prøv at smid en "echo mysql_error();" efter din query. Så kan det være vi får et hint.

Det er nu ikke så mærkeligt, og det må de faktisk også gerne. Men når det er reserverede ord skal de behandles på en anden måde.
Prøv at checke listen: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/reserved-words.html

Indlæg senest redigeret d. 07.05.2012 17:30 af Bruger #10216
Altså du kunne (som Jacob siger) starte med at udskrive din error variabel og se hvad der sker.

Dog vil jeg sige, på linjerne hvor du sætter error-variablen $error = (print "blah"), det virker nok ikke ret godt.
Ved ikke hvad du vil opnå helt præcist, men $error vil altid komme til at indeholde "1", da print altid vil returnere "1". Ikke noget videre brugbart sådan som jeg ser det.

Har prøvet at echo de variabler jeg vil smid ind i db, jeg har endda prøvet at skrive "test" i de forskellige felter til indsætning i databasen uden held.

Pelle, den error printer jeg i en div.

Din insert ser ikke ud til, at være fyldestgørende.

Du bruger en syntaks der ser sådan her ud:

INSERT INTO table VALUES(variable1, variable2)

Prøv at hold dig til følgende:

INSERT INTO table(kolonnenavn1, kolonnenavn2) VALUES(variable1, variable2)

Så ved mysql i hvilke felter, dine data skal placeres. Jo mindre mysql skal gætte, jo bedre.

Har jeg lige prøvet, virker desværre heller ikke :/ forstår ikke lige hvorfor det ikke virker..

prøv at smid en "echo mysql_error();" efter din query. Så kan det være vi får et hint.

Fandt fejlen, min table må ikke hede "like" eller "lock" lidt mærkeligt faktisk.. men tak for hjælpen :-)

Indlæg senest redigeret d. 07.05.2012 16:29 af Bruger #16669
t