"vs." system i PHP?

Tags:    php mysql

<< < 12 > >>
Hej alle,

Jeg er igang med et vs. system, hvor to ting sættes mod hinanden, altså:

Chokolade is vs. Vanilje is.

Noget alá det. Jeg har en database med id, navn, rating og kategori hvor alting er i. Men hvordan gør man at man kan søge efter både chokolade is OG vanilje is på samme tid? Jeg har to felter man kan skrive i hvilke ting man vil have sat mod hinanden, men eftersom det hele står i én tabel kan jeg ikke rigtig finde ud af at stille dem mod hinanden.

Jeg vil gerne have at man kan søge efter to forskellige navne og få dem sat mod hinanden.

Håber på et hurtigt svar! Mange tak.

19 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
ingen ting, bare hvis du ville have dem til at se for forsællige ud etc
så kan du lave et eller andet i if/else-en

Brug WHERE funktionen i SQL - f.eks.
Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Burde den WHERE statement ikke være OR istedet for AND, da AND jo vil kræve at navn indeholder både den ene og den anden parameter?

Brug WHERE funktionen i SQL - f.eks.

Burde den WHERE statement ikke være OR istedet for AND, da AND jo vil kræve at navn indeholder både den ene og den anden parameter?
Jo :P

Jeg synes stadig der er noget galt. Hvordan skal jeg kunne få den til at udskrive fx.:

"Is A har 50 point, mens Is B har 20. Derfor er vinderen Is A"

Jeg kan jo ikke blot sige:

"Is $data[name] har $data[rate] point, mens Is $Hvad-Skal-der-stå-her har $Og-her. Derfor er vinderen $højeste-rating"

Det er måske for meget at forlange at I hjælper mig, men er i hvert fald taknemlig :)

Argh... der var en der var mig i forkøbet :P

din tager dog højde for om de har samme score =]

Uha, begge jeres løsninger fungerer fantastisk! :D

Mange tak skal I have, det er utroligt fedt med en hjemmeside med så fantastiske hjælpsomme brugere :) Koderne skal self. lige justeres, men ellers er de good to go!

Er der en eller anden form for pointssystem her på forummet eller lign?

- Mange tak igen :)

Er der en eller anden form for pointssystem her på forummet eller lign?
Ja, du skal bare klikke på pilen op ude til venstre, for de svar som du syntes hjalp dig

Altså den grønne boks med stemmerne? :)

Som jeg forstår det sætter du to modstandere op mod hinanden, f.eks.

x vs y

Så som jeg forstår det så ville du kunne se hvem vinder er baseret på en rating, en form for points ville jeg umiddelbart tro.

Kan du ikke bruge noget der minder om følgende,

og i din php så sige noget ala

hvis x.rating < y.rating = y vinder
hvis x.rating > y.rating = x vinder.

Så er problemet jo bare hvis de har "kæmpet" før. Så skal du have en dato eller noget og tilføje den til sql strengen. F.eks en dato for hvornår "kampen" starter f.eks.

Eller en counter der siger

Hvis modstander x møder modstander y, så sæt en værdi + 1. Næste gang de møder så sæt den + 1 igen. Og så er den højeste værdi den nyeste "kamp".

EDIT. Argh ok så ikke det var blevet løst :p

Indlæg senest redigeret d. 03.05.2012 13:06 af Bruger #16700
<< < 12 > >>
t