Jeg har før anvendt følgende script til at streame data fra et IP kamera ud på det store farlige internet:
http://www.yellownote.nl/2010/11/08/mjpeg-proxy-in-php/Jeg ønsker på ingen måde at blotlægge IP kameraet selv i forhold til internettet, og vil gerne have central administration fra en server i forhold til en hel bunke kameraer som snart kommer op.
Det der så er mit store spørgsmål er, vil det der script være stabilt? Jeg kan huske at have haft nogle mindre problemer gennem tiden med ovenstående. Jeg har haft en set_timeout(0); i toppen af mit script for at lade folk streame uendeligt. Der vil maks være 1 - 2 samtidige brugere.
Men jeg tror at scriptet aldrig stopper igen før at man endten rebooter kamera eller server? Og det er jo så at sige et enormt problem hvis serveren konstant hiver data ind uden at have en klient.
Så ville spørge om PHP scripts selv stopper når der ikke længere er en klient, eller om at de kan låse en worker fast i et uendeligt loop?
Jeg ville gerne have en timeout på scriptet, men hvis nu at man sidder og kigger på streamen i mange timer er det jo dumt at scriptet lige pludselig timer ud.
Det optimale ville jo klart være hvis der var en "reset_time_out()" funktion i PHP som kunne nulstille timeout counteren, sådan at scriptet kun timede out hvis at det på en eller anden måde var frosset fast.
Det er yderst vigtigt for mig (og min klient) at systemet bliver så stabilt som muligt. Jeg kan desværre kun skrive det i PHP, der er ingen andre muligheder.
Jeg har en simpel NAS server tilgænglig med PHP5 og MySQL. Der er så vidt jeg kan se ingen SSH adgang, så jeg kan ikke rigtigt ændre i instillingerne. Men der er vidst sockets, muligvis CURL, og GD library og sådan på fra fabrikken af.
Jeg har installeret et større overvågningssystem på ejendommen med en række trådløse IP kameraer. Nu ønsker kunden en komplet administrationsside hvor man kan gennemgå optagelser og se live video. Jeg har udført sådan en side et par gange før, både herhjemme og i forbindelse med min kære fætters system. Men her er 0-vedligeholdelse og maksimal stabilitet et maks da det er en større kommenciel kunde.