IE8 css problem

Tags:    ie8 css

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Jeg er i gang med at skrive afgangsprojekt og laver en side i asp.net.

På localhost virker alt som det skal i IE8, IE9, Chrome og Firefox.

Men når jeg laver en publish i Visual Studio til *** link fjernet igen, da det er ændret *** så fuc... designet helt op i IE8 og kun IE8. Som skrevet er der ingen problemer når det køres lokalt.

I kan se det i IE8 på ovenstående link ved at klikke rundt i menuen.

Er der noget der kan hjælpe med en løsning på mit problem? Jeg er ikke verdensmester i CSS og det må være der mit problem ligger.

Jeg tror ikke helt tiden er til, at droppe IE8 brugerne endnu så en løsning er værdsat :-)

*edit* når designet "vælter" og man trykker f5, så ser det fint ud igen *edit*

Indlæg senest redigeret d. 29.04.2012 22:27 af Bruger #9814
7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har testet i ie8 på win 7 og det ser helt normalt ud.
http://imgur.com/uapD2

Hvordan tester du ie8? I ie8 på en virtual maskine, ie8 på den din maskine eller ie9 hvor du emulere ie8?

Prøv og tjek jeres cache og gemte indstillinger hvis din kollega også har været på sitet før din seneste opdatering.

Jeg har prøvet og prøvet - men jeg kan ikke reproducere fejlen. Jeg prøvede i IE8 på browserstack.com

Windows Vista IE8 viser den også fint nok.

Jeg har lige tjekket siden - men jeg kan ikke se nogen fejl i IE8. Det virker også skørt at den skulle virke lokalt men ikke på din server - når det ses i samme browser. Der er ingen hover effects eller andet der kunne lave ballade.

Det eneste jeg umiddelbart kan se er at du har to newlines før din doctype. Jeg ved ikke om det er nok til at skubbe IE8 i quirksmode - men det er da værd at forsøge sig med.

Du kan også forsøge med at smide et meta tag ind der tvinger IE til ikke at bruge compatibility-mode.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Indlæg senest redigeret d. 29.04.2012 14:44 af Bruger #17015
Nu fik jeg fjernet de to linjeskift i toppen og det hjalp desværre ikke noget.

Jeg har lavet et screendump her, af hvad der sker:

http://i45.tinypic.com/58rpu.jpg

Det sker både i min egen IE8 og en kollegas og det virker på localhost - uanset hvor åndsvagt det lyder :-(

meta tag'et virker ikke. Jeg har prøvet lidt forskellige versioner på X-UA-Compatible tag'et.

Jeg har testet i ie8 på win 7 og det ser helt normalt ud.
http://imgur.com/uapD2

Hvordan tester du ie8? I ie8 på en virtual maskine, ie8 på den din maskine eller ie9 hvor du emulere ie8?

Prøv og tjek jeres cache og gemte indstillinger hvis din kollega også har været på sitet før din seneste opdatering.

Jeg tester IE8 på min udviklingsmaskine og IE9 på en anden. Jeg har ryddet min cache vel 1000 gange :-)

Nu ved jeg ikke hvordan i tester, men hos mig kommer fejlen når jeg går ind på den nævnte url og klikker på kontakt i menuen. F5 og det ser fint ud.

Men jeg er da glad for, hvis det kun er mig og en kollega der kan fremprovokere fejlen :-)

Det er vildt underligt. Men tak for forsøget begge to og hvis andre med IE8 vil give det et forsøg, så er jeg taknemmelig.

t