hej
Det er sådan at jeg har problem sådan at det er når jeg f.eks skriver email ind her
- <input type="email" name="email">
Vil gerne have ud af det her;det som jeg godt kun tænke mig at få ud af det her det er at når man skriver det ind i det her
- <input type="email" name="email">
så skal den finde ud af om der er nogle i database som ligne den overhovedet,
da jeg ikke ville have at der kommer 2 brugere med samme email så kan database ikke se hvem er hvem og ligne.
eller hvordan man forklare det på andre ord,
jeg har prøve søge lidt rundt omkring på google men intet har heldig har været med mig eller ligne
så jeg har prøve sæt nogle sammen her og der, og så komme jeg frem til det her men ved ikke helt om det her er godt nok dog.
- if($sql = 'SELECT NULL FROM brugere WHERE email = ?'){
- $stmt->prepare($sql);
- $stmt->bind_param('s', $_POST['email']);
- $stmt->execute();
- $numrows = $stmt->num_rows;
- }
fejl kommer frem her;
Warning: mysqli_stmt::prepare() [mysqli-stmt.prepare]: Couldn't fetch mysqli_stmt in /home/jesperbo/public_html/.....dk/include/opret_del/opret.php on line 32
Warning: mysqli_stmt::bind_param() [mysqli-stmt.bind-param]: Couldn't fetch mysqli_stmt in /home/jesperbo/public_html/.....dk/include/opret_del/opret.php on line 33
Warning: mysqli_stmt::execute() [mysqli-stmt.execute]: Couldn't fetch mysqli_stmt in /home/jesperbo/public_html/....dk/include/opret_del/opret.php on line 34
Warning: main() [function.main]: Couldn't fetch mysqli_stmt in /home/jesperbo/public_html/....dk/include/opret_del/opret.php on line 35
Det er dog dem alle sammenaltså line der er fejl i
jeg har også prøvet det her, men den virker heller ikke
- if($bruger = $mysqli->query("SELECT NULL FROM `brugere` WHERE email = '".$mysqli->real_escape_string($_POST['email'])."'")) {
- $row_cnt = $result->num_rows;
- //udeskriver om den findes i databasen.
- printf("<div id=\"box\"><ul><li>Email er optaget, Prøve igen</li></ul></div>");
- }
jeg fandt den her også på google, men den virker heller ikke dog.
- if ($result = $mysqli->query("SELECT NULL FROM `brugere` WHERE email = '".$mysqli->real_escape_string($_POST['email'])."'")) {
-
- /* determine number of rows result set */
- $row_cnt = $result->num_rows;
-
- printf("Result set has %d rows.\n", $row_cnt);
-
- /* close result set */
- $result->close();
- }
Håber du kan hjælp mig frem til det rigtigt..