Hejsa Kenneth
Du bad om konstruktiv kritik af det du har nu, så det vil jeg forsøge at give dig.
Må sige jeg er lidt overrasket over det du skriver på din hjemmeside og her.
Du bruger ordet webdesigner, hvilket oftest henviser til en person med grafiske og visuelle egenskaber i forhold til at stille ting pænt op, have de rigtige farver, den korrekte font og lign. og når jeg så ser på din side og de sider du har lavet så giver dette et meget forkert billede da det ikke ligner du er specielt stærk på det kreative grafiske layoutmæssige.
KOMPETENCERDu understreger alt tekst stående på din side, hvilket gør det meget svært læseligt. Husk på at fed, kursiv og understregning er formatering der er lavet for at fremhæve enkeltdele, men ikke hele paragraffer - som du har gjort her.
Web 2.0Du skriver også om Web 2.0 som jo nok stadig er en definition på dynamiske smarte sider som du kan interagere med. Dog synes jeg ikke umiddelbart din side fremviser Web 2.0 funktionalitet eller færdigheder fra din side, og heller ikke i nogle af dine reference-sider.
Dine Facebook "syntes godt om"-knapper er ikke noget der symboliserer web 2.0, og grundet kvaliteten af de shops du fremviser på din side så virker det heller ikke som web 2.0 desværre.
WebløsningerHer har du under "Hvad skal jeg så gøre?" skrevet:
- En flot hjemmeside
- Brugervenlighed i højsædet
- Leverer et seriøst resultat
Dette henviser til din egen og endnu mere de referencer du har liggende. "Flot" er selvfølgelig relativt, men indtrykket for læseren skal helst passe med hvad han også ser.
"Brugervenlighed i højsædet" er forhåbentligt for den der bruger CMS systemet siderne er lavet på, for opsætning, fonts og farver på dine referencer virker ikke specielt velovervejede eller brugervenlige.
Længere nede har du "så prøv at se her" som linker til ingenting?FarverDin grå baggrund og generelt mærke farver gør din side meget dyster, trist og ikke specielt indbydende.
At du så vælger at hover-farven på tekst-links skal være neonblå gør det heller ikke mere letlæseligt.
StavningDer er flere steder på din side du har stavefejl eller bruger "
for den samme
proffesionele behandling" og ikke "
får den
professionelle behandling".
Du forsøger at være meget professionel omkring dine ydelser og kompetencer, men desværre så skinner det ikke igennem med dårlige ordvalg, formuleringer og stavefejl. Så få en (og gerne flere) til at gennemlæse din side og tekster for stavefejl og dårlige formuleringer som du er sikker på har styr på det.
Derudover så undrer det mig at du ikke nævner nogle flere konkrete kompetencer. Kunne finde nogle "om dig", men ikke her man forventer dem. Noget om hvor du har dine kompetencer fra og hvordan du har opbygget dem.
Jeg ved godt ovenstående kan lyde lidt hårdt, men tænk på at hvis jeg var en kunde der kom ind på din side ville jeg blive rimeligt kritisk fra start af at du er "kun" 19 år, og har ikke nogen uddannelse indenfor det du arbejder med (du nævner ikke noget), din side ser ikke professionel ud og dine referencer ser lige så "fine" ud, og tør alligevel kræve penge af folk for det udførte arbejde, så hvad kan jeg stole på af det han skriver og hvad han kan levere.
Hvis jeg var dig ville jeg støvsuge mine referencer lidt og kaste dem i hegnet for synes ikke de gavner dig, og så tag en giv din side en ordentlig overhaling eller endnu bedre kast den i hegnet også og begynd forfra.
Til inspiration så tag og søg på Google indenfor det felt du gerne vil findes indenfor og søg noget inspiration der.
Oftest skrives der om kompetencer, uddannelse, personen og arbejdsmetode og hvordan personen er og eventuelt processen i det hele.
Og så overvej om du vil tage penge for dit udførte arbejde (eller måske sænke dem), og så ikke brug dem før de virkelig sælger dig som webdesigner eller udvikler. For mig ligner det nemlig du mangler nogle helt basale webudviklingskompetencer (fx.
http://creativespectrum.dk/ her går footer-teksten ud over kassen) som du bør bringer meget mere up-to-date før du kan blive freelance og kalde dig webdesigner/udvikler og tage penge for det udførte "kvalitets"-arbejde.
Indlæg senest redigeret d. 23.07.2012 17:26 af Bruger #17215