pop box

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
hej

jeg havde tidligt skrevet dette indlæg hvor jeg fik hjælp og jeg er kommet frem til det her som jeg fandt via en hjemmeside og så kommer jeg længe og længe ind af. og det er sådan at jeg komme frem til det her kode men jeg har problemer med å ø og æ , da den vise nogle måde tegn eller hvad man skal kalde dem jeg bruger programmet Tsw webcoder 2010 som Kasper har lavet..

min kode ser sådan her ud ;

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

selvom jeg kan gøre sådan vise de begge to fejl

Indlæg senest redigeret d. 19.04.2012 21:45 af Bruger #17136
13 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg var vidst lidt for hurtigt. Det er ikke et forkert tegnsæt - det er bare fordi det er et ikke parset html entity.

@dan har fat i den lange ende. Du skal bare bruge innerHTML istedet for. innerText og din skøre .firstChild.nodeValue laver tegn om til htmlentities, Så det du ivirkeligheden ser er faktisk dit æ, æ, blive til &#230; og derfor blive vist som æ...

brug .innerHTML istedet - og så er du fri for problemet :-)

update: smed lige en jsfiddle på for at illustrere: http://jsfiddle.net/CzDTx/

Indlæg senest redigeret d. 19.04.2012 23:05 af Bruger #17015
Det er ikke for, at være provokerende eller ond, men det er altså lidt svært, at tage dine spørgsmål seriøst når det ligner de er blevet skrevet af google translate eller er blevet skrevet af en 5 årig. Det kunne være, at du skulle bruge en lille smule mere tid på, at gennem læse dine indlæg. Det er bare et lille tip/råd.

Men, hvis jeg ændre teksten til:

så virker det fint ved mig.

Indlæg senest redigeret d. 19.04.2012 21:58 af Bruger #17081
Der hvor du bruger elm.firstChild.nodeValue skal du bare bruge elm.innerHTML istedet.

Problemet ser ud til at være et forkert tegnsæt.

@Gustav ... ved du om en js string bliver parset for html entities, for alligevel underligt, at den ikke oversættes til et æ ? Kan selvfølgelig også være den måde han sætter teksten ind på. Er måske anderledes hvis man bruger innerHTML.

den kommer frem og høre sådan her

http://jesperbok.dk/jesper.png

hvor den gøre det med Æ og å ø :)

hvad mener du helt med det her innerHTML

@Jesper, se mit opdaterede indlæg oven for.

åååhhh okay ;) men Gustav , hvor skulle jeg lige ligge dette ind i min kode ???

sådan her

<< < 12 > >>
t