Bookingsystem back-end

Tags:    php mysql

Hej
Jeg er igang med at lave et bookingsystem og jeg har min front-end færdig, og mangler nu kun min backend. Det hele koder jeg i PHP og informationerne henter jeg fra en MySQL database.
Jeg er allerede begyndt, og efter hvad jeg har lært om php, så skulle det jeg har lavet virke fint, men det gør det ikke, og så mangler jeg også hjælp en lille funktion når den henter indhold fra databasen.
Men først skal I bruge koden fra mine filer.
Min back-end til bookingsystemet består af 3 filer. Jeg har valgt kun at indsætte den kode som er relevant, så I ikke skal igennem en hel html-opsætning.
booking.php
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Denne fil er hovedsiden og her får jeg vist alle navne der er gemt i min database, dog kan der jo godt komme mange ordrer fra samme person og derfor kan denne komme til at stå flere gange. Det jeg mangler hjælp til ved denne fil er at jeg gerne vil have at den går ind i databasen og først finder alle poster, som allerede virker fint. Så skal den tage et kig på adresserne og hvis jeg f.eks. har 5 der hedder jens larsen og de 4 af dem er fra samme person, så er adressen den samme og derfor så kommer der på siden kun til at stå jens larsen 2 gange, fordi det kun er to personer.
vis_booking.php

Denne fil er den man bliver sendt til når man vælger et navn på listen fra booking.php. Her vises alle poster fra denne person med datoer og det er meningen at der her igen skal være adressesorteringen, således at den anden jens larsens event ikke kommer til at stå på denne liste.
vis_event.php

Den sidste fil er der hvor jeg går virkelig i dybden og får vist alle informationer fra databasen på en bestemt event ved den enkelte kunde.
Der er en del af det jeg har skrevet, som jeg allerede har i filerne, som I kan se, men så der er også noget der mangler. Ligeledes har jeg problemer med at få den til at hente informationer fra databasen baseret på navn i stedet for id.
Håber jeg har forklaret grundigt nok hvad jeg mangler en smule hjælp til, ellers spørger I bare og så skal jeg gerne uddybe.

Indlæg senest redigeret d. 19.04.2012 20:34 af Bruger #17072
6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 18 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du har byttet lidt rundt i dine sql:

Du skriver:
$sql_indhold = "SELECT * FROM booking WHERE $navn='navn' ORDER BY id ASC";

Det skal være:
$sql_indhold = "SELECT * FROM booking WHERE navn='$navn' ORDER BY id ASC";

Det samme med dato.

Det jeg mangler hjælp til ved denne fil er at jeg gerne vil have at den går ind i databasen og først finder alle poster, som allerede virker fint. Så skal den tage et kig på adresserne og hvis jeg f.eks. har 5 der hedder jens larsen og de 4 af dem er fra samme person, så er adressen den samme og derfor så kommer der på siden kun til at stå jens larsen 2 gange, fordi det kun er to personer.

du kan bruge group i din query til at samle personerne hvis de optræder mere end en gang.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/group-by-functions.html

Noget i denne stil.
DET ER IKKE TESTER, HAR BARE HURTIGT SKREVET NOGET

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Ja, det har du ret i. Det er hermed rettet :)

Hvis dit problem er blevet løst via Stefan's svar, så husk at stemme på det, Kenneth :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Det var ikke det problemet var, det var bare mig der havde lavet en tastefejl, fordi min editor drillede og jeg derfor ikke kunne få lov at kopiere koden ind.
Hvis du læser mit problem er der nogle funktioner, som stadig mangler, og det er dem jeg mangler hjælp til at lave.

Det ser meget spændende ud andreas. Jeg sidder og læser lidt i det nu, så må jeg se om det fungerer.

t