Hvor meget vås det er, ved jeg ikke om du er den rette til at vurdere.
For at en aftale kan tilsidesættes - uanset - kræver det at forbrugeren har handlet i god tro.
Selvfølgelig.
Du vil næppe kunne overbevise en dommer om, at du har ret til at antage at det er lovligt at bruge softwaren på en given måde, når det står i licensen at det er ulovligt - alene på grund af at du har skippet over den uden at læse. At undlade at læse en aftale som man indgår, giver ikke en de rettigheder du omtaler der.
Hvor skriver jeg noget, om at springe EULA'en over?
Specielt ikke hvis du refererer til dem, som grundlag for hvorfor du ikke tog aftalen alvorligt. Hvis du gør det, så har du handlet i ond tro - og derfor diskvalificerer du dig selv til de rettigheder som aftaleloven ellers giver forbrugeren.
Hvor skriver jeg noget, om at springe EULA'en over?
Er vi enige om, at du ikke kan fraskrive dig dine lovmæssige krav i forbrugeraftale? Ligesom et firma ikke kan fraskrive sig reklamationsretten.
Du har nogle grundlæggende rettigheder og de kan ikke fraviges.
En af de rettigheder giver dig ret, til at modificere din software, så du kan anvende det på din hardware.
"Den, der har ret til at benytte et edb-program, må fremstille sådanne eksemplarer af programmet og foretage sådanne ændringer i programmet, som er nødvendige for, at den pågældende kan benytte det efter dets formål, herunder foretage rettelse af fejl,".
Indlæg senest redigeret d. 23.04.2012 16:24 af Bruger #955