Okay, Jeg har på en eller anden måde formået at fixe det at logge ind. Nu er der så bare et andet problem, den siger at når jeg vil oprette et emne inde i en kategori, så findes kategorien ikke som jeg vil oprette emnet i. Samt den siger når jeg vil sende en PM til en bruger at brugeren ikke findes?
Og igen det virker fint ved en localhost.
Har nu lige kørt en test om den kan finde mine tabeller i min database. Hvilket den kan. Der er et eller andet galt med min fil hvor den opretter et topic. Da den ikke kan se categorien i databasen.
Min kode i topic:
- <?php
- //Denne side lader brugerne oprette nye emner
- include('config.php');
- if(isset($_GET['parent']))
- {
- $id = intval($_GET['parent']);
- if(isset($_SESSION['username']))
- {
- $dn1 = mysql_fetch_array(mysql_query('select count(c.id) as nb1, c.name from categories as c where c.id="'.$id.'"'));
- if($dn1['nb1']>0)
- {
- ?>
- <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
- <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
- <head>
- <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
- <link href="<?php echo $design; ?>/style.css" rel="stylesheet" title="Style" />
- <title>New Topic - <?php echo htmlentities($dn1['name'], ENT_QUOTES, 'UTF-8'); ?></title>
- <script type="text/javascript" src="functions.js"></script>
- <link rel="icon" href="design/images/favicon.ico" type="image/png" />
-
- <link rel="shortcut icon" href="design/images/favicon.ico" />
-
- </head>
- <body>
- <div class="baggrund">
-
- <div class="header">
-
- <a href="forum.php" style="text-decoration:none">
- <div class="overskrift"><span style="color:#000">Forum</span>
- </div>
- </a>
-
- <ul id="top-nav">
-
- <li><a href="index.php" id="forsidenav">Forside</a></li>
- <?php
- if(isset($_SESSION['username']) && $_SESSION['username']!="")
- {
- echo("<li><a href='login.php'>Log Ud</a></li>");
- }
- else
- {
- echo("<li><a href='login.php'>Log Ind</a></li>");
- }
- ?>
- <li><a href="hjalp.php" id="hjalpenav">Hjælp</a></li>
-
- </ul>
-
- </div>
-
- <div class="content">
- <?php
- $nb_new_pm = mysql_fetch_array(mysql_query('select count(*) as nb_new_pm from pm where ((user1="'.$_SESSION['userid'].'" and user1read="no") or (user2="'.$_SESSION['userid'].'" and user2read="no")) and id2="1"'));
- $nb_new_pm = $nb_new_pm['nb_new_pm'];
- ?>
- <div class="box">
- <div class="box_left">
- <a href="<?php echo $url_home; ?>">Forum Index</a> > <a href="list_topics.php?parent=<?php echo $id; ?>"><?php echo htmlentities($dn1['name'], ENT_QUOTES, 'UTF-8'); ?></a> > Nyt Emne</div>
- <div class="box_right">
- <a href="list_pm.php">Dine Beskeder(<?php echo $nb_new_pm; ?>)</a> - <a href="profile.php?id=<?php echo $_SESSION['userid']; ?>"><?php echo htmlentities($_SESSION['username'], ENT_QUOTES, 'UTF-8'); ?></a> (<a href="login.php">Log Ud</a>)
- </div>
- <div class="clean"></div>
- </div>
- <?php
- if(isset($_POST['message'], $_POST['title']) and $_POST['message']!='' and $_POST['title']!='')
- {
- include('bbcode_function.php');
- $title = $_POST['title'];
- $message = $_POST['message'];
- if(get_magic_quotes_gpc())
- {
- $title = stripslashes($title);
- $message = stripslashes($message);
- }
- $title = mysql_real_escape_string($title);
- $message = mysql_real_escape_string(bbcode_to_html($message));
- if(mysql_query('insert into topics (parent, id, id2, title, message, authorid, timestamp, timestamp2) select "'.$id.'", ifnull(max(id), 0)+1, "1", "'.$title.'", "'.$message.'", "'.$_SESSION['userid'].'", "'.time().'", "'.time().'" from topics'))
- {
- ?>
- <div class="message">Emnet er blevet oprettet.<br />
- <a href="list_topics.php?parent=<?php echo $id; ?>">Gå til forumet</a></div>
- <?php
- }
- else
- {
- echo 'Der opstod en fejl under oprettelsen emnet.';
- }
- }
- else
- {
- ?>
- <form action="new_topic.php?parent=<?php echo $id; ?>" method="post">
- <label for="title">Titel</label><input type="text" name="title" id="title" /><br />
- <label for="message">Besked</label><br />
- <div class="message_buttons">
- <input type="button" value="Fed" onclick="javascript:insert('[b]', '[/b]', 'message');" /><!--
- --><input type="button" value="Skrå" onclick="javascript:insert('[i]', '[/i]', 'message');" /><!--
- --><input type="button" value="Understreg" onclick="javascript:insert('[u]', '[/u]', 'message');" /><!--
- --><input type="button" value="Billede" onclick="javascript:insert('[img]', '[/img]', 'message');" /><!--
- --><input type="button" value="Link" onclick="javascript:insert('[url]', '[/url]', 'message');" /><!--
- --><input type="button" value="Venstre" onclick="javascript:insert('[left]', '[/left]', 'message');" /><!--
- --><input type="button" value="Center" onclick="javascript:insert('[center]', '[/center]', 'message');" /><!--
- --><input type="button" value="Højre" onclick="javascript:insert('[right]', '[/right]', 'message');" />
- </div>
- <textarea name="message" id="message" cols="70" rows="6"></textarea><br />
- <input type="submit" value="Send" />
- </form>
- <?php
- }
- ?>
- </div>
- </div>
- </body>
- </html>
- <?php
- }
- else
- {
- echo '<h2>Den kategori, som du ønsker at tilføje et emne, findes ikke.</h2>';
- }
- }
- else
- {
- ?>
- <h2>Du skal være logget ind for at have adgang til denne side:</h2>
- <div class="box_login">
- <form action="login.php" method="post">
- <label for="username">Brugernavn</label><input type="text" name="username" id="username" /><br />
- <label for="password">Kodeord</label><input type="password" name="password" id="password" /><br />
- <label for="memorize">Husk</label><input type="checkbox" name="memorize" id="memorize" value="yes" />
- <div class="center">
- <input type="submit" value="Log Ind" /> <input type="button" onclick="javascript:document.location='signup.php';" value="Registrer" />
- </div>
- </form>
- </div>
- <?php
- }
- }
- else
- {
- echo '<h2>ID´et for den kategori, du ønsker at tilføje et emne er ikke defineret.</h2>';
- }
- ?>
Har virkelig brug for hjælp.
Indlæg senest redigeret d. 21.04.2012 22:39 af Bruger #17172