@Kenneth, hmm... Skørt - eneste forskel på koden herpå sitet og på jsfiddle er at jeg på js-fiddle bruger parameteret data-placeholder frem for placeholder - min browser understøtter jo placeholder, og derfor blev jeg nød til at fake en anden attribut. Med koden her på sitet skal du kun bruge placeholder og ikke data-placeholder. Kan det være det der er gået galt? (Har læst dit kode eksempel nu- og det er faktisk det der er problemet :-))
@dan, hehe - mit indlæg var faktisk mest for sjov. For lige at tage den skridtet videre ud af tangenten ;-)
Jeg bruger som regel jQuery hvis jeg skal lave komplicerede ting. Det er noget nemmere at arbejde med end javascript imo - primært på grund af query-selektorerne.
Men jeg synes tit at man ser folk der trækker jQuery ind til alt for simple ting (for eksempel et polyfill som dette). Hvis man har en side som i forvejen bruger jquery til en masse fornuftige ting er det selvfølgeligt ok at bruge et jquery polyfill.
At downloade jQuery er næppe noget problem. Som regel er det jo, som du siger, cached - hvis man ellers bruger googles (eller et andet populært) CDN. Men man skal jo trodsalt parse de 32kb javascript alligevel. Den bliver parset på hver request, og det er jo spild af kræfter :-)
Men helt generelt, så skal man passe på med den slags mikrooptimering som vi har gang i her. Tit og ofte, så kan det ende med man bruger alt for meget energi på et alt for lidt væsentligt område. Trafik er sjældent særligt dyrt, og det er også relativt sjældent at man finder sig selv arbejdende på sider hvor et par kb pr request gør en væsentlig forskel. I hvert fald hvis man har styr på sin caching og i øvrigt ikke koder som en båtnakke. :-)
Indlæg senest redigeret d. 19.04.2012 13:48 af Bruger #17015