Validering af formular

Tags:    javascript php jquery

Hej
Jeg er igang med at lave et booking-system, hvor jeg skal have valideret indholdet af min formular.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Valideringen skal være kompatibel med følgende php-script, da det er der hvor alle informationer sendes og gemmes.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Jeg har før forsøgt at lave noget javascript til, men det er aldrig rigtig lykkedes.
Dette vil jeg gerne have hjælp til at lave i form af et javascript:
- Kompatibelt med ovenstående php-script
- felterne navn, adresse, postby, tlf, email, dato, fra, til
- checkboxen krav, skal være accepteret
- beskyttelse med specialtegn, samt at man f.eks. har en mailadresse der hedder a@a.a. skal sørge for at jeg altid kan skrive til folk, hvis der er ukorrekte oplysninger.
Jeg kunne godt tænke mig at der kommer en form for dropdown-tekst, der siger at man mangler at udfylde nogle bestemte felter, eller ikke har accepteret betingelserne.

Indlæg senest redigeret d. 16.04.2012 09:06 af Bruger #17072
2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad er budgettet? Ej forstå mig ret, vi vil rigtigt gerne hjælpe dig med nogle konkrete ting, men du stiller ligefrem en krav specifikation frem, med yderlige ønsker. Jeg ved ikke hvad du havde forventet? :)

Indlæg senest redigeret d. 16.04.2012 08:54 af Bruger #14816
Hvad er budgettet? Ej forstå mig ret, vi vil rigtigt gerne hjælpe dig med nogle konkrete ting, men du stiller ligefrem en krav specifikation frem, med yderlige ønsker. Jeg ved ikke hvad du havde forventet? :)

Det er min fejl. Jeg havde formuleret det en smule forkert, fordi det er jo noget jeg skal have hjælp til at lave, ikke noget jeg ønsker lavet. Meningen er at jeg gerne vil lære noget af det. Jeg har rettet det, så det fremstår lidt mere som det det egentlig skulle.

t