hvis indhold mangler skal felt have værdi fra andet felt

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej
Jeg er igang med at lave en formular, hvor der er nogle felter som skal have samme indhold hvis det ene ikke er udfyldt.
Det er ligesom ved køb af ting på nettet, hvor der er faktureringsadresse og leveringsadresse. Hvis leveringsadresse ikke er udfyldt, så er leverings- og faktureringsadressen den samme.
Jeg forsøger at lave et if/else statement som netop baserer på den metode. I mit tilfælde er det til en bookingformular.
Jeg er dog gået en smule istå, fordi jeg ikke ved hvordan jeg skal skrive mit statement korrekt:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Hvordan skal jeg skrive mit statement korrekt, og kan jeg kombinere det med mysql_real_escape_string()?, da den gemmer indholdet i en database, samt sender resultaterne i en mail.

14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 17 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
yup ... det gør den :)
Du skal nok lige lave en ting om dog :P

jeg flyttede mysql_real_escape_string hen så det bliver der hvor variablen sættes, istedet for der hvor variablen checkes ;)

Indlæg senest redigeret d. 14.04.2012 23:18 af Bruger #17081
Du kan bruge et ternary operator:

$a = ($x) ? $x : $y;

wow ... du kunne hvis godt bruge det link jeg lige postede i en et andet topic http://pear.php.net/manual/en/standards.php.

Men du mangler en curlybrace lukke } på linie 77

Kunne man evt. gøre noget lignende det her:

Så er det mit statement der laver min variabel.
Jeg har aldrig hørt om ternary operatørere før, så ved ikke rigtig hvordan jeg skal arbejde med dem.

Det gør det samme som du lige har skrevet ... Bare på en linie

Som sagt så har jeg ikke hørt om det før, og derfor ville det være fint hvis du lige kunne tilpasse det en smule til det jeg reelt skal bruge den til

Det er nu ikke så svært en operator, at forstå, det er bare en 1 Line if / else

Jeg har faktisk også set nogen gøre sådan her

Indlæg senest redigeret d. 14.04.2012 22:30 af Bruger #17081
Ok. Så prøver jeg at se om jeg har forstået det rigtigt:

yay succes!!!

Så var det slet ikke så svært som jeg troede.
Så den kode jeg skrev gør nu det samme som mit lange if/else statement, hvor jeg siger at hvis feltet spillested er tomt i formularen, så skal den bruge værdien fra variablen adresse i stedet?

<< < 12 > >>
t