Hvorfor en kategori er brugerne

Tags:    php

Hej

Det er sådan at jeg er i gang med at ud arbejde lidt på hjemmesiden sådan at man kan valg hvorfor en kategori man er i altså f.eks Radio vært eller en som laver musik, eller lign,

det som jeg har gøre det er at lavet en table hvor katogori kommer ud af,

f.eks
1 - radio vært
2 - House ,

så er bare spørgsmål hvordan gøre jeg sådan at f.eks Hvordan ved jeg så at 1 (radio vært) skal ind i en brugere table,

Det vil sige at tag jeg Radio vært så skal den ligge talet 1 ind i brugere table for at ligesom vise "jeg er radio vært" f.eks

men det er bare sådan at jeg har gøre det sådan her

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

så skal jeg bare have den over i database med den id som den har i katogori table,

Talet skal over i brugere tal i katogori

jeg har lavet det her lige nu

men ved ikke lige hvordan jeg skal for den til at gå ind og hente dens id_katogori tal og så ligge den over i database med det tale.

Jeg havde tænkt mig at gøre noget i den her still,

men så er der bare det hvordan går jeg ind og tag fat i talet som den skal bruges?

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej nej nej nej, det er på ingen måde effektivt!

Du skal hente ID'et allerede når du viser option-listen. Her skal du sætter ID'et ind i value="" attributten i option-tag'et (http://www.w3schools.com/tags/tag_option.asp)

Herefter er det ID'et du får af $_POST["kategori"];

Dette ID skal du så blot indsætte under din kategori-kolonne i tabellen med brugere :-)

Nej nej nej nej, det er på ingen måde effektivt!

Du skal hente ID'et allerede når du viser option-listen. Her skal du sætter ID'et ind i value="" attributten i option-tag'et (http://www.w3schools.com/tags/tag_option.asp)

Herefter er det ID'et du får af $_POST["kategori"];

Dette ID skal du så blot indsætte under din kategori-kolonne i tabellen med brugere :-)

Jeg har ret den til

Så er det bare at jeg skal lige den op i databasen, men tror godt at jeg kan finde ud af ny ;)
måske ellers må jeg lige sige det,

EIDT

Jeg har klart opgaven ;)

Indlæg senest redigeret d. 12.04.2012 21:39 af Bruger #17136
t