Laptopkrav på datalogi

Tags:    computer-science hardware

Hej

Jeg starter på datalogi uddannelsen på Københavns universitet til september og vil derfor lige undersøge computerkravene inden, da min nuværende computer snart godt kunne skiftes ud.

Jeg regner ikke med at datalogi kræver det helt store og da jeg desuden regner med at bruge linux, går jeg ikke ud fra at jeg får brug for den kraftigste computer. Det skal forresten være en bærbar computer.

Er det noget særligt man skal tænke på her?

Vil det være et problem at køre linux alene?

Tak

34 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jamen hvis det virker i de andre browsere, hvorfor så ikke skifte til Safari, og hvis man alligevel bruger safari, hvorfor så ikke skifte til Nightly Webkit :).

Jeg kan godt li' Chrome :-) Og værre er det jo heller ikke. Men jeg kan godt se din pointe.

Hvis man kan porte Chrome Dev Tools til nightly webkit kunne jeg godt overtales :-)

Chrome bygger jo på Webkit, ligesom Safari, og dine Dev tools er jo Webkit, derfor findes de også i Nightly Webkit, og Safari. Hvis det er google search i adresse baren du mangler, så ka ndu bruge omnibar http://hackemist.com/SafariOmnibar/ :-)

--
Du skal bare slå developer tools til.

Indlæg senest redigeret d. 13.04.2012 10:42 af Bruger #14816
Jeg tror lidt I har kørt denne tråd af sporet. Skal vi hoppe tilbage igen?

Jeg ved ikke med KU, men på AU kan du sagtens køre rent linux, windows eller mac som du har lyst. Og som nævnt behøver du ikke verdens mest stærke computer, da ideen med de fleste kurser ikke er at vise at ting kan brute forces, men at ting kan løses med en mere eller mindre elegant metode.

Jeg har selv en Lenovo T510 som jeg er superglad for. Holder batteri en hel dag, er rimelig robust, vejer ikke for meget og så ser den jo brandgodt ud :)

t