@Anders, Pointen med mit indlæg var at du ikke skal bekymre dig så meget om krafterne. Du kommer ikke til at udvikle meget ressource krævende ting i obligatoriske fag, og hvis du vælger fag hvor du kommer til det, så vil du alligevel hellere bruge instituttets maskineri. Men når det er sagt, så er alle macs - MBP såvel som MBA - rigeligt kraftige.
6 timer er ikke meget hvis du ikke gider lide under kabel-lænken. Det er da meget rart bare at kunne sætte sig et sted - evt på studiebaren eller ude i solskinnet.
Og for øvrigt, så vil jeg anbefale dig at give OSX et spin. Jeg var selv skeptisk, men jeg besluttede at give det et skud da det kunne køre de spil, som jeg ellers ville have haft windows som dual boot til, og der var terminal access som i linux. Det endte med at blive mit primære O/S og jeg kunne aldrig finde på at vende tilbage til Windows. Linux kunne måske komme på tale - men ærligtalt, så dækker det ikke nogen behov som OSX ikke gør i forvejen.
Angående Air fremfor Pro, så er det primært vægten. Men også at de kommer med SSD diske - det gør den nuværende generation af Pro's ikke - det skal tilkøbes eller sættes i selv.
13" MBA med 128GB SSD, 1.7GHz dual-core corei5, 4GB ram, Intel HD grafik, for 9800. Hvilket er uden studierabat. Mener at eplehuset frederiksborggade giver 10 eller 8 pct rabat til studerende. Det er den maskine jeg selv ville købe hvis jeg skulle købe nyt hardware nu.
Lige et tip: De aktuelle MBA og MBP modeller er midt i deres livscyklus, så det kunne måske betale sig at vente lidt og se tiden an. Link:
http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_AirDe seneste rygter jeg har hørt er at der skulle komme nye udgaver på gaden umiddelbart efter Intel frigiver deres næste serie af processorer i slutningen af April.
Som regel ændrer det ikke noget ved prisen, så hvis man kan få bedre hardware for samme penge, ved at vente en lille måned med at investere, så er det da en god plan... :-)
Indlæg senest redigeret d. 12.04.2012 19:11 af Bruger #17015