PHP Pagination

Tags:    php mysql

Kære udviklere,

Nu sidder jeg (igen) med et "pagination"-script problem. Det er ikke et desideret problem, så scriptet virker fint. Men jeg skal have splittet min liste op, så der maksimalt er omkring 7 knapper.

Et eksempel kunne være:
< 1 2 (...) 67 68 69 (...) 120 121 >

Mit spørgsmål forlyder på at jeg ikke har nogen idé til hvordan jeg skal splitte "knapperne" på, som vist foroven. Det skal være opstillet med de to første knapper, dernæst tre punktummer, så de tre midterste knapper efterfulgt af tre punktummer, og til sidst de sidste to knapper.

Jeg har ledt rundt omkring på nettet, men kan ikke rigtig finde en forklaring der passer til mit script.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Hvis I ikke kan følge min idé, så bare spørg. Det jeg sådan set spørger efter er hvordan man begrænser antallet af knapper, ud fra eksempelvis en if-statement.

Håber at der er nogle der kan give mig lidt hjælp, eller i det mindste bare et hint til hvordan det kunne gøres.

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Bare lav et link til side 1, side 2, nuværende side minus 1, nuværende side, nuværende side plus 1, næstsidste side og sidste side. Det virker ikke som noget problem, hvis du bare ved hvilken side du viser nu (det håber jeg du gør) og hvor mange sider der er.

Du skal dog lige tage højde for special cases hvor nuværende side < 5 og nuværende side > sidste side minus 4

@Mads
Tak for dit svar. Jeg er igang med at skrive noget kode op. Jeg har sat de to første resultater (1 og 2) som standard, og de sidste to som standard. Så nu skal jeg bare loope det igennem, med nogle statements.

Jeg vil give jer koden når jeg er færdig med den (hvis det virker). Du vil få noget karma af mig som tak :).

Det er sådan jeg har gjort det.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 10.04.2012 00:37 af Bruger #10281
@Mads
Tak for dit svar. Jeg er igang med at skrive noget kode op. Jeg har sat de to første resultater (1 og 2) som standard, og de sidste to som standard. Så nu skal jeg bare loope det igennem, med nogle statements.

Jeg vil give jer koden når jeg er færdig med den (hvis det virker). Du vil få noget karma af mig som tak :).

Intet problem. Jeg kom lige til at tænke på jeg har selv noget lign. kode liggende på http://pixelguru.dk/fml/?page=9 - hvis det er det du mener, så kan jeg godt smide koden efter dig. Kan bare ikke lige huske login, så finder det lige frem hvis du vil have koden.

Hvis det er noget med pagination at gøre ville det være helt vildt cool. Sidder selv og knokler med det. Men tusind tak for at du gider hjælpe. Manglede lige idéen til det :).

Hvis du kigger nederst på siden på det link jeg sendte dig - prøv at browse lidt rundt og ser om det har den effekt du leder efter.

Ja det er nogenlunde som det eksempel. Bare at man kan se de to første, og de to sidste :). Men ellers er det faktisk fuldstændig sådan dér. Men så skal den kun vise omkring tre links i midten, samt de to første og to sidste :).

@Mads
Tak for hjælpen! Jeg vil tjekke op på koden, og rette den til. Tak for at du gad hjælpe :).

t