automatisk udfyldning og afsendelse af formular

Tags:    html javascript

http://www.fstyr.biltorvet.dk/WebForm1.aspx er der en formular man kan udfylde og sende.

Af og til går jeg ind under Datointerval og ser om der er kommet noget nyt.

Men jeg er blevet lidt træt af at skulle sidde og taste datoer hver gang, kald mig bare doven.

Jeg kunne steder godt tænke mig at formularen på en eller anden måde automatisk blev udfyldt sådan at jeg kan lave en HTML side på min egen hjemmeside med en masse datoer ud i fremtiden også klikke jeg bare på et link på min hjemmeside for at den formular bliver udfyldt og sendt.

Hvis der er nogen der kan hjælpe mig med det så ville det være super.

Siden bruger vist noget der hedder "EnableEventValidation" som måske gør at jeg ikke kan sende formularen fra andre hjemmesider. Har jeg ret ?

I formularen kan stå noget i stil med :
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det ville være super hurtigt, at lave en shell script, der henter nye ting via en curl request. Det skulle ikke tage mange minutter.

Ellers kunne man super let lave et script ved hjælpe af python der bare henter informationerne ned og putter det i en txt fil.

Det må du forklare lidt bedre

Det må du forklare lidt bedre

Der er en formular på http://www.fstyr.biltorvet.dk/WebForm1.aspx

Hvordan pytte jeg data i den formular og sender den uden at jeg skal ind på siden ?

dan > Det skulle gerne være i PHP da jeg er bedst til det. Jeg forstår ikke python.
Men hvis du kan lave noget som virker så vil jeg da gerne se det.

Nu kan jeg se denne post er tagged med javascript som så nok er det sprog du gerne vil bruge. Du kan jo kigge på at lave et bookmarklet. Det er ligetil og så kan du bare trykke på en bookmarked link som så udfylder datoen for dig.

Jeg ander ikke noget om bookmarklet.
Kan du komme med eksempel ?

En bookmarklet er et bogmærke som dem du har i browseren der linker til en side. Men istedet for "kun" at være et link, så har man skrevet en lille javascript snippet ind.

Man kunne sikkert også lave det med Greasemonkey og så bare tilføje nogle jquery ui datepickers

Jeg ander ikke noget om bookmarklet.
Kan du komme med eksempel ?

Nu gav jeg dig navnet for at du kunne undersøge det på google :)

t